Presentation, 15 dygn gamla Schapendoesvalpar.

Då var det över för denna gången, den långa semestern som vi haft i detta huset. Först hade jag 5 veckor under semester och sen har Daniel haft ytterligare 3 veckor. Tyvärr föll det sig så att vi bara fick 1,5 semestervecka tillsammans vilket varit lite tråkigt. Bättre planering nästa år. Samtidigt kan man konstatera att det är i Augusti man ska vara ledig. Undrar om man inte kan ändra läsåret så man går hela juni ut och är ledig hela augusti ut :-) Tror jag ska ta upp det till diskussion hihi.
Det är lite tunt med blogginläggen men det beror på att jag jobbar så mycket som jag gör. Absolut inte för mycket då jag "bara" jobbar 70% på skolan men det går inte att sitta där och blogga och jag hinner inte göra inlägg på morgonen och oftast inte på kvällen heller. Det får bli blogginlägg om onsdagar när jag är ledig samt på helgen.

Igår hade vi besök av en vän med dotter på 10-11 år. Hon hjälpte mig att ta fina bilder på valparna så här kommer en presentation av var och en. Vikten jag redovisar är från igår eftermiddag. Namnen är bara smeknamn som jag satt för att lättare kunna skilja dem åt.

SVART. "Pennieh"
Tik
Vit/svart
Vikt: 761 g
GRÖN "Blixten"
Hane
Blå/svart
Vikt 803 g

LJUSBLÅ "Ellen"
Tik
Vit/svart
Vikt: 830 g


LILA "Måns"
Hane
Blå/svart
Vikt: 739 g

Ev TINGAD!


GUL "Celineh"
Tik
Vit/svart
Vikt: 697 g


ROSA "Charlieh"
Hane
Blå/svart
Vikt: 774 g

ev TINGAD!


VIT "Clarah"
Tik
Brun/vit
Vikt 782 g

MÖRKBLÅ "Elza"
Tik
Brun/vit
Vikt: 659 g

TINGAD!



Ytterligare 1 tik är tingad, dock vet jag inte vem i dagsläget. Kvar att tinga är 3 tikar och 1 hane. Leveransklara 3 oktober 2015.

Ja det var hela gänget. Nu har alla öppnat sina ögon och hörseln är det då inget fel på. De tillbringar sina dagar utomhus nu när det är så fint väder och vi har möjlighet att vara med dem hela tiden. Tog en hel del bilder i går. Här kommer några av dem.
Gammelmannen Bonzo <3

















Avslutar med en filmsnutt från i morse när de väntade på att mamma Frigg skulle komma och mata.

Nu ska frukosten plockas undan och sen ska jag njuta av sista dagen denna helgen. Önskar dig en god söndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.