Skånska jakt och fiskemässan.

God eftermiddag!

Du milde, var tog denna veckan vägen? Jag har absolut inte hunnit med. Det var ju måndag igår... eller? Minns att det var söndag kväll och jag satt här med en man som var full av ångest, hans semester var nu över och i måndags var det åter dags att ställa sig bakom styckarbänken och slita. Inte så att han inte tycker om sitt jobb men vem föredrar inte semester framför jobbet? Det finns säkert dem som gör det, men absolut varken jag eller Daniel. Ledig tid är guld värt för oss båda. Men livet är sådant att det är bara att jobba och slita till den dagen man kan gå i pension. Tur att man då trivs så bra på sitt jobb :-)

Ja, veckan har bara rusat iväg. I måndags stod det en hel dags jobb på schemat. En dag som gick i rasande tempo. I tisdags var det samma sak. I onsdags var jag LEDIG :-) så himla gott. I går, torsdag, var det åter jobb och väldigt mycket jobb. Först en hel dag på skolan där jag ägnade hela mig själv åt mina kära elever, som vanligt. När jobbet var slut hade jag 30 min paus innan det var dags för nästa jobb, valpkurs på Bonizas Hundskola. www.bonizashundskola.se
1,5 timmes underbar valpkurs höll jag tillsammans med 2 av mina fina lärlingar. Vi tränade massa följsamhet, sitt kvar och handtarget. Vi avslutade lektionen med lite valplek inne i vår hundlokal på skolan och sist men inte minst gjorde jag det jag tycker så mycket om, höll teori. Vi gick igenom belöningar och belöningsutveckling på grundlig nivå. Att jag kan tycka så mycket om just teorilektionerna. Märkligt. Torsdagen tog till slut, slut och trött körde jag mot hemmet. Väl hemma överraskade min kära make mig med att stoppa ner mig i soffan och servera mig en underbar middag tillsammans med ett glas vin. Torsdagen kunde inte bli bättre.
bild lånad från nätet.
Så idag är det då fredag. Började dagen med en lektion med fina gymnasieelever som skulle avsluta sitt arbete med denna projektvecka som vi lärare anordnade. När det var klart gick jag ner till vårt lager för att plocka ihop allt jag behöver inför helgens arbete. Ja, jag är inte ledig ett dugg under lördag och söndag så denna fredag tog jag ut lite komp. När jag var klar med packningen drog jag hem till ett nystädat hus (mina kära föräldrar som fixat under tiden de var valpvakt). Innan dess gjorde jag lite inköp då sonen ska fira sin 12-årsdag i morgon, lördag.
Sonen Adam med Naga som flyttade till Tyskland i juli.Naga har samma morfar som de valpar som vi har nu.
Helgen består alltså av jobb, från tidig morgon till sen eftermiddag. Ni kommer nämligen hitta mig på Skånska Jakt & Fiskemässan i Bosjökloster under lördag och söndag klockan 9.00-17.00. http://www.sjfm.se/sv-SE
Här kommer jag stå för att representera Realgymnasiet i Malmö. Med mig kommer jag ha några av våra Schapendoestikar så är du intresserad av rasen är du välkommen förbi.

Du kommer hitta oss på Jägargatan.

Det blir en tidig kväll ikväll och en tidig morgon i morgon... Jag som hatar att stiga upp tidigt när det är helg.

I skrivande stund sitter jag och väntar på besök. Det är en av valparnas familj som ska komma för att besöka sin lille valp, Hane Rosa. De har redan varit här 2 gånger (eller är det kanske 3?) och jag är glad och tacksam för att familjerna ägnar så mycket tid åt att besöka den valp som kommer flytta hem till dem när den är 8 veckor. Nu bor familjen ganska nära oss så det är inga problem för dem. Om man bor långt ifrån är jag glad för att man håller telefon/mailkontakt så jag vet att intresset kvarstår. Förstår att man inte kan åka massa mil en gång i veckan :-) Jag känner att jag har mycket bra kontakt med alla som nu har tingat valp. Det är så härliga familjer.

Sådär, då har familjen varit här. Denna så underbara familj som jag har glädjen att få träffa ca 1 gång/vecka. Som vanligt blev det mycket "valphäng" <3 Så bra denna valp kommer få det.

Under tiden som familjen var här har det hänt så mycket med valparna. Plötsligt upptäckte dem att det är kul att leka. Det viftas på svansar och bits i varandras öron. Något som är helt nytt för dagen. Nu är det dags att plocka fram lite hundleksaker.

Vill du köpa saker med denna skönthet på? Gå då in på Bamses bollar och Jennys Special S. Denna skönhet är vår alldeles egen, helt underbara Chia. Excerno Cocheta Does. Varför inte en haklapp?
Eller en axelremsväska? Eller varför inte en kylskåpsmagnet, musmatta, soffkudde/filt? Ja, det finns massor att välja mellan med Chia som motiv. Gör en check vet jag.

Nu ska jag plocka fram grillen och grilla lite oxfilé. Vi hörs så fort jag får tid igen. Kram och godkväll. Avslutar med en mysig valpbild på valparna och mamma Frigg som idag blir hela 3 veckor.





Kommentarer

"Vaphänget" hos er och era härliga hundar är verkligen veckans höjdpunkt! Tack från familjen Rosa. ❤️

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.