6,5 veckor och evigt bloggskrivande.

Jag hade mina lärlingar på plats i tisdags. De fick uppdragen att klippa klorna och ta foto på valparna. Här kommer resultatet.

Blixten

Blixten
Clarah

Clarah
Elza

Elza
Celineh

Celineh
Mossa

Mossa
Kelgrisen Mozart

Mozart

Pennieh

Pennieh
WallE

WallE
Ja det var ungefär hit jag kom när jag påböjade detta blogginlägg i lördagsmorse. Hann väl med hälften av valparna då. I går gjorde jag nytt försök och hann bara med resten av valparna. Vårt bredband är så fruktansvärt långsamt att det tar säkert 10 min att ladda upp 2 bilder. Gissa om jag längtar till vi kan installera fiber i huset.

Då var det åter måndag och en måndag jag faktiskt sett fram emot. En helt vanlig måndag på jobb utan några som helst specialuppdrag. Morgonen skulle starta med en helt vanlig lektion och dagen skulle avslutas med planeringstid, precis som det står på schemat. Så här vanligt har jag inte haft det på jobb på 3 veckor. Men den här måndagen blev inte som jag tänkt mig. I går kväll började jag plötsligt frysa som en tok och må illa samt magen kändes väldigt körig. Jag kröp ner i säng för att varva den varma sängen med det kalla badrummet. Jag hade fått maginfluensa.

Jag är Gastric bypass-opererad för ett antal år sedan och det innebär att jag inte har någon magsäck vilket i sin tur gör att jag inte kan kräka. Maginfluensan fick väl då ta andra vägen, alltså ett par timmars toabesök. Trodde jag skulle frysa ihjäl denna natt.
Tror det är ca 8 år sedan jag blev opererad och jag har inte haft sån här riktig maginfluensa sedan dess. Har ofta funderat på hur det skulle bli om man fick det, nu vet jag. Usch och tvi.
Sonen kom upp i morse. Åt en macka för att sen springa in på toa. Ett faktum att detta drabbat även honom. Var i hela friden har vi plockat upp denna sjuka???

Då var vi inne på allra sista veckan med världens goaste valpar. Fy vad jag kommer sakna de små (även om jag inte tyckte samma i morse från kl 6 till 8.30 när jag äntligen lyckades masa mig ur sängen).

Stella och WallE
Söndagsmys med India
https://www.facebook.com/monica.ottosson/videos/10206463455937638/

Hela lördagen tillbringade jag, Daniel, Frigg, Stella och alla valparna på Arken Zoo i Eslöv. Det var hundens dag och vi stod för lite aktivitet såsom kantarellsök, hundpromenad samt hund och valpmys. Kan säga att det var tur att alla valparna var tingade :-)

Kära pappa som passar valparna nästan varje vardag.
Mys med barn
Första koppelturen
Sover tryggt
Ja det var en mycket nyttig lördag för alla de små.

Som sagt så är sista veckan kommen. Känns mycket vemodigt och jobbigt. Men jag vet vilken glädjefest det är när familjerna kommer för att hämta sina hett efterlängtade valpar. Den glädjen bedövar min egen sorg. Dessutom lämnar inte alla valparna på en gång utan avlämningen sker pö om pö vilket gör det hela lite lättare.

På schemat denna veckan står Valptest av valpbeskrivare på onsdag. Lär ta större delen av dagen i alla fall. http://rottweilerklubben.se/wp-content/uploads/2013/01/Artikel-om-valpbeskrivning.pdf

Mycket spännande dag för både mig, valparna och valpköparna.

Sen på torsdag är det dags för nästa stora dag - veterinärbesiktning, chipmärkning och vaccinering. Då får valparna följa med mig till skolan dit veterinären kommer. Här får mina elever vara med under proceduren som en del av sin utbildning. Nyttigt för alla parter.

Ja och så kommer till slut den stora dagen, lördag 3 oktober då valparna är leveransklara. Ett litet gäng flyttar då, någon på söndag och någon under veckan efter samt helgen. Hu vad tomt det kommer bli när alla valparna flyttat till sina nya hem.

Men då är det dags för nästa planer :-) Då är det Lightschaps Helianthus Chianti´s tur att få besök av en cavaljer. Dock lär det inte bli förrän vid årsskiftet om jag räknat rätt och hon följer mina planer.

http://www.stamdoes.nl/details.php?id=11669
Vem är då den blivande pappan? Ja du, jag suger lite till på den karamellen :-)

Nu ska jag åter krypa ner under täcket. Har ätit en macka, får se om den får stanna kvar. Ha en trevlig måndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.