En hel veckas rapport.

God Förmiddag!
Då blev det en liten stund över för att skriva lite blogg. Det är ingen lång stund då jobb i massor väntar men många bilder ska jag bjuda på.

Det har ju varit utställning i helgen som var. I Lördags var det jag, Klinga och Stella m fl som äntrade ringen och vi gjorde det med bravur. Att Klinga skulle fixa det som en dans visste jag sedan tidigare men hur i hela världen skulle det gå för Stella? Vår underbara Stella som aldrig under sina 11 månader i livet varit på en utställning och som aldrig någonsin blivit ringtränad.

Jag och min underbara Stella.
När vi var på plats med alla grejor satte jag utställningskopplet runt halsen på Stella och började ta ett par varv med henne på öppen mark. Hon hoppade och skuttade, glad i hågen. Fram med klicker och godis och vips så sprang hon som en prinsessa. Snacka om att fatta snabbt. Sen tränade vi på Stå framför och samma där, vips så stod hon på finaste sätt. Tog kanske 10 min att få in ringträningen på henne.

Inne i ring gjorde hon som hon precis lärt sig, dansade fram och stod som en prinsessa framför domaren. Vi fick bästa möjliga resultat.
För Klinga gick det också superbra! Hon gjorde som hon alltid gör, skötte sig helt galant. Min fina goa lilla tjej.


Mys som tack för hjälpen. Jag och Klinga.
Jag är så nöjd. Det blev en rejäl skörd med rosetter och priser.
Nu var jag inte ensam på utställningen. Ytterligare 4 Lightschappare äntrade ringen med varierande resultat.
Angela och Oskar, son till Alice och Milou
LS Enzo. Son till India och Evve.
LS Freia med fodermatte.
Det blev lite tårar när Freia skulle ställas. Pga en skada fick vi kupera hennes svans och SKK regler är sådan att man då bara får göra en enda bedömning. Vi valde att få denna bedömning på denna utställningen då det var en helt underbar domare. Hon fick excellent och superfin kritik. Lilla goa snuttan. Men min tanke är som sådan att jag skiter hellre i utställning och hon inte längre har så ont i sin svans. En hunds välbefinnande är så bra mycket viktigare. Lilla Freia är lika vacker med som utan svans.
LS Solros Chianti med matte.
För första gången ställde vi upp i uppfödargrupp. Första gången jag är med alltså. Det var kul men skit vad förvirrad jag var :-)
Från vänster: Oskar, Enzo, Stella och Chianti.
Vi blev 2:a av 2 grupper och vi fick HP. Underbart.

När utställningen var avklarad, runt 12,30 var det dags att åka hem, där väntade årets stora kennelträff. Det välde in LS-hundar med matte och husse. Koppel av var kravet och så kul hundarna hade. De busade, tränade kantarellsök, agility och Rallylydnad och dagen avslutades med en god portion hemmagjord Gulaschsoppa.
Tog foto med panorama så jag ber om ursäkt för stackars hussen som tappar sitt huvud på bilden.




Daniel med hela vår fina hundflock.
Far och son.
Det var en otroligt trevlig dag. Detta gör vi om vid samma tid nästa år! Det här får bli en tradition.

Hur går det då med valparna?
Jo, dem växer och frodas. Nu slåss det och busas så det står härliga till.
Här hittar du massor av bilder som jag tog igår när valparna är 5,5 veckor gamla. Dock står det fel i mappens namn: https://onedrive.live.com/redir?resid=4E9F77B950ECC822!38290&authkey=!AK_QtFYvEeLfnDA&ithint=folder%2c

Nu äter de torrt torrfoder med god aptit men ibland är det fortfarande gott med en slurk från mamma.


Även lilla Pennieh har hittat ett hem. Den 3 oktober kommer hon flytta till sin familj i Göteborg. Undrar vad det ska bli av den lilla godingen? Undrar om hon kommer ta tävlingslydnadsbanan med storm :-)

Rallylydnad

Terapihund
Tävlingslydnadshund


I tisdags hade jag mina kära elever på besök. Det blev vägning av valparna som då var 5,5 veckor gamla (använder smeknamnen då jag inte har anteckningarna för de riktiga namnen framför mig).
  • PENNIEH (svart): 2192 g, total ökning 1857 g
  • BLIXTEN (grön): 2402 g, total ökning 2028 g
  • ELLEN (ljusblå): 2265 g, total ökning 1907 g
  • MÅNS (lila): 2030 g, total ökning 1708 g
  • CELINEH (gul): 2067 g, total ökning 1776 g
  • CHARLIE (rosa): 2450 g, total ökning 2111
  • CLARAH (vit): 2225 g, total ökning 1845 g
  • ELZA (mörkblå): 2074 g, total ökning 1729 g

Som du ser så började jag inlägget med God Förmiddag. Det skulle bara bli ett kort inlägg men det har tagit mig hela dagen innan jag kunde trycka på publicera. Bredbandet har varit så dåligt att det tagit evigheter för varje bild att laddas upp. Jag har valt en bild och sen jobbat med annat under tiden den laddas upp, valt bild osv. Nu är klockan 17.35 och om ett par minuter trycker jag äntligen på knappen.

Avslutar med lite filmklipp från dagens första utflykt utanför valphagen.



Första turen utanför valphagen.
Posted by Monica Ottosson on den 16 september 2015
Nu ska jag ta tag i dagens jobb igen. Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.