Kennelträffen.

Augusti har gått över i september och med den övergången gick sommar över till höst. Usch och tvi.

bild lånad från nätet.
Jag älskar sol och värme och ogillar regn och rusk. Dock finns det en fördel med höstväder, jag får ha min man inomhus, vilket jag aldrig har så fort det inte regnar. Han sköter det som behöver skötas utomhus och jag fixar det som behöver fixas inomhus. Vi har en bra uppdelning där. Så idag blir en dag inomhus för oss båda och alla hundarna. Men vad ser jag när jag tittar ut genom fönstret? Jo, från att vara helt mörkt och regnet vräkte ner så blir det plötsligt ljust, uppehåll och jag ser en blå strimma på himlen. Nu är det verkligen höst, ena sekunden sol, nästa sekund ösregn. Nyckfullt väder.


Idag är det en lugn dag. Inget finns inskrivet i kalendern och jag ska bara gå här och "pula" med småsaker. Ibland är det skönt att inte ha några måste framför sig. Jag ska mysa med valpar, kamma och bada hundar och ikväll ska jag fixa till en god höstmiddag. Tror det blir racklet.

Vilken fart det är med småttingarna nu. De slåss och bråkar och far runt i 190.
Mamma Frigg är nu inte lika viktig längre. Ibland vill de dia när hon kommer in till dem i köket och ibland bryr de sig inte alls om henne. Men uppblött torrfoder går ner med mycket stor aptit. Nu äter de mat 5 gånger/dag. Mamma Frigg har också fått tillbaka aptiten vilket är så skönt.

Kennelträff sommaren 2011.

Dagen för Kennelträff och utställning närmar sig med stormsteg. Tänkte här komma med lite information ang dagen, lördagen 12 september. Vi startar med utställning och när vi ställt klart så åker vi hem till oss för kennelträff, aktivering och lite mat.

Utställningen startar kl 10.00 på Eslövs flygfält. Vi har följande nummer:
  • LS Boogie Afrodite - STELLA: Nr 217 och ställs som nr 11 i ring 5. Juniorklass
  • LS A´Milk and Honey - FREYA: Nr 219 och ställs som nr 13 i ring 5. Öppen klass
  • LS Tulipa Showwinner - KLINGA: Nr 221 och ställs som nr 15 i ring 5. Öppen klass.

Man brukar räkna med att domaren dömmer 20-25 hundar/timme så detta innebär att det gäller att man på på plats kl 10 för att inte missa våra hundar (om det är av intresse).

Går vi inte vidare är vi klara redan vid 12 senast. Går vi vidare blir det kanske runt 13-14 men jag räknar med att vi är klara senast kl 12 :-)

Kennelträff på Ljushem 3, Eslöv.
Vi startar igång kl 13.00, lördag 12 september (efter utställningen).
Vi kör aktivitet som kantarellsök, rallylydnad och hundlek.
Vi bjuder på gulashssoppa med bröd och dryck. Jag kan göra ett vegetariskt alternativ om det är ok att jag byter ut köttet mot vegetariska bitar men annars gör som jag gör den andra grytan. Vill du ha annat måste jag tyvärr be dig ta med dig själv. Förlåt.

Nu skulle jag behöva ha lite koll på hur många som kommer på träffen kl 13. Vill du vara snäll och skicka sms till 070-8922307 med info om hur många människor som kommer, om ni äter soppa eller alternativet?

Hoppas vädret är på vår sida denna dag!!!

Nu är det dags att ta tag i dagen. Önskar dig en trevlig lördag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.