Arbetshelg.

Då har en hel arbetsvecka sprungit iväg, igen. En ganska jobbig vecka är till ända, en vecka som varit full av ångest och oro men som slutade med lugn och fridfullhet.

Jag har varit hemma från jobb måndag och tisdag för att samla ihop mig själv och mina tankar. I onsdags var jag ledig, vilket jag alltid ska vara och igår var det dags för att återgå till mitt älskade jobb. Det gick jättebra! Blev varmt mottagen av alla elever som var superglada över att ha mig tillbaka. Deras mottagande värmde mitt hjärta gott och gav mig den styrkan jag behövde. Nu är allt jag hade ångest över sopat under mattan och livet går vidare.
Idag är det alltså fredag. En fredag som till en början ska bestå av jobb och senare en städning. Det står också storhandel på dagens att göra-lista och kvällen ska avslutas med en god middag och myskväll med familjen och hundarna. Blir säkert en bra fredag.

I morgon är då alltså lördag och denna lördag innebär arbetsdag för mig. Jag och mina elever i åk 2 ska åka till Lund för att göra/titta på BPH-test. 3 av eleverna ska testa sina hundar och jag ska testa Klinga och Stella.
http://skk.se/sv/uppfodning/mentalitet/beteende-och-personlighetsbeskrivning-hund-bph/

Det har gått jättebra med de hundar jag testat och jag är helt övertygad om att det kommer gå lika bra med dem här två.

Söndag är också en arbetsdag men denna gången på hundskolan. Det är dags för kursavslutning på Bonizas Hundskola. Som vanligt håller vi denna avslutning på vår kursgård, Tygelsjö Gård, Tygelsjö. Alla grupper träffas och testar på våra olika kurser såsom rallylydnad, agility, tävlingslydnad, kantarellsök mm. Vi startar kl 13.00. Vi tänder grillen, du tar med vad du vill lägga därpå samt dricka till. Kaffe på maten bjuder vi på! Är du nyfiken på Bonizas Hundskola, våra instruktörer, kursutbud mm är du varmt välkommen. Ta vovve och familj med dig för en trevlig hunddag.

Äntligen har jag fått kennelhemsidan uppdaterad. www.lightschaps.se
Vi befinner ju oss mitt i parningsplanerna igen. Denna gången är det dessa 2 skönheter som förhoppningsvis inom kort får ihop det och i januari sätter ett gäng bruna underbara valpar till världen.


Båda kommer från min egen uppfödning och är två helt underbara schappar. Glada, pigga, arbetsglada och otroligt vänliga. Chianti är helsyster till India, dock född i annan kull (vi tog 2 kullar på Heidieh och Max). India och Gandhi har en kull tillsammans med helt underbara avkommer. Denna kull vi nu väntar kommer alltså ha samma linjer som Lotuskullen som vi är så nöjda med.

Kolla på hemsidan för mer information om Chianti och Gandhi.

Nu väntar städning! Önskar dig en trevlig helg. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.