Inte så vanligt, som tur är.

Då var det dags igen och som tur är tillhör detta mina ovanligheter. Jag är sjuk IGEN! Dock är det inte "huvudet" som spökar denna gången utan nu är det näsa och hals, Mr Dunderförkylning har kommit på besök till Ljushem 3 i Eslöv. Dessutom bestämde han sig för att inte bara nöja sig med ett besök hos mig utan han tog även ett besök hos sonen.
Så här elendig känner jag mig denna onsdag.
Frågan är bara hur han orkade ta sig hela vägen till Norrköping för att påbörja sitt besök hos mig i måndags. Vem är han och hur länge har han tänkt att stanna??? Snacka om att han är ovälkommet besök!

Vaknade tidigt på morgonen i måndags av att larmet på mobilen tjöt för full hals, även min hals var "full" av rivjärn. Det var dags för mig att åka med min kära make till tågstationen i Eslöv för avfärd mot #lärandedagarna2015 i Norrköping. Vill du se mer av dessa dagar loggar du in på din Instagram och #lärandedagarna2015. Jag mådde långt ifrån bra men med hjälp av #alvedon och #nässpray fixar man det mesta.
Första #lärandedagen2015 startade med en underbar lunch som bestod av lax med ris/svartris, grönsaker och underbar sås. Därefter blev det en mycket trevlig och inspirerande föreläsning. Efter pausen vandrade vi vidare till Realgymnasiet i Norrköping där vi skulle ha ett colormeating. Vi hade fått instruktioner om att vi skulle ha med oss en assesoar i en bestämt färg, min var ljusgrön. Jag hittade en ljusgrön "ful" scarfs långe inne i garderoben och den fick hänga med. Vi blev indelade i olika rum och väl i rätt rum fick vi våra instruktioner. Kvällen skulle innehålla en tävling - KÖRSLAGET! Vadå, skulle vi, läs JAG, sjunga??? Visst skulle jag det och shit vad kul det här var! Vår körledare var helt underbar och på 1 timme fick han oss till att framträda med en helt underbar låt i 3 fina stämmor, män, kvinnor och stämma. Lyssna och njut.

(film kommer så fort den är uppladdad)

Efter den eleminenta träningen var det dags att bege sig till hotellet för lite förberedelser såsom dusch, smink osv. Vid 18.30 var det åter samling och då bjöds det på underbart gott bubbel. Vi blev insläppta i matsalen och där startade "Körslaget" igång med grupp 1 och därefter var det vår tur. Kanske var det en grupp till innan förrätt som bestod av räkcocktail, minns inte riktigt. Middag bestod av underbart god Hjortfilé med rotfruktsgratäng, grönsaker, sås och HJORTRONSYLT. Shit vad gott. Jag njöt ända ut i öronsnibben. Efterrätt var lika god men eftersom jag är som jag är, lite stympad i magen, så kunde ja bara ta ett par smakprov av efterrätten vilka var himelska (cheescake av ngn form). Hela körslaget var avklarat och vi vann ... INTE :-( men vem bryr sig om det? Vi hade skitkul på scen och under träningen.

Efter middagen körde discjockey´n igång världens tempo men jag mådde inte så bra så jag och en kär kollega flyttade ut, tillsammans med vars ett glas vin, till lite mer "pratvänligt" område. Där pratade vi till runt 12-snåret innan vi gick till hotellet för att ta en välbehövd tupplur.

Det blev tisdag och jag vaknade med en hals full av sågspån. Näsan var proppad med "bomull" och jag mådde allmänt kass (hade säkert lite feber också) men med hjälp av Alvedon och kusinerna fixade jag även tisdagen. Vi startade med kollegiamöte och därefter något som intresserar mig oerhört mycket, flippat material.


Detta blev bra, mycket bra, pga min okunskap, vilket var en otrolig tur :-) Mer om det tänker jag inte gå in på. Dock lite orolig för om jag sa rätt grejor eller fel grejor :-) Lär jag väl få veta inom sinom tid haha. Dagen avslutades av ett helt underbart föredrag.

Så många skratt. Så mycket inspiration. Så mycket "sanna ord". Dessa lärandedagar kunde inte sluta på bättre sätt!

Idag är det onsdag och idag är jag hemma. Onsdag betyder ju ledig dag från jobb (ännu så länge) och denna lediga dag från jobb tillbringar jag alltså i sängen. Detta "tack vare" mitt ogästvänliga besök, Mr Dunderförkylning. Det här inte alls vad jag planerat då jag har massor av jobb att fixa pga 2 dagar på resande fot samt förberedande inför nästa resa som sker på tidigt på tisdag morgon - Irland under 4 dagar. Snälla Mr Dunderförkylning, ta ditt pick och pack och åk hem!!!Kan du inte förstå att du inte alls är välkommen här?

Ja, vad händer då på hundskola och kennel? Hundskola, www.bonizashundskola.se händer det mycket på, kenneln www.lightschaps.se händer det destom mindre på. Vi väntar på att sköna höna LS Chianti ska börja löpa men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Däremot går det superbra för våra kurser. snart är alla fullsatta men ännu finns det några platser kvar. Vill du gå kurs hos oss så gå in på hemsidan och se om det finns ngn som passar dig. www.bonizashundskola.se

Nu ska jag ta en tupplur. På återhörande.



Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.