En dag med mycket händelser.

Allt rött är framplockat och pyntar nu mitt hem. Det är ljus i varje fönsterkarm och värmeljus förbrukas i massor. Ja, idag är det 1:a Advent och med det julskyltning i stan. Tror dock att jag håller mig ifrån denna julskyltning med tanke på #Gorm som är på väg till oss.

Vi är just nu mitt under förberedelser inför Gorms besök med att surra fast allt som är löst utomhus. Det ska också sågas bort grenar som växt rakt in mot vårt sovrumsfönster och gjort att jag inte sovit många timmar inatt pga deras skrapande mot rutan. Vi ska bära in ved så vi kan tända en brasa när stormen rasar utomhus. Telefonerna ska vara laddade för det är stor risk att strömmen går. Inte ofta det händer men med tanke på att Gorm fått klass 2-varning är det bäst att vara beredd på det mesta.
Vi har födelsedag i familjen denna Gormdag. Idag fyller världens bästa, underbaraste, mysigaste och finaste Schapendoes värdiga 10 år! Ett stort grattis till vår Excerno Cocheta Does "CHIA" på din stora dag <3
Bild lånad av min goda vän Cecilia.
Chia som går runt och återigen hoppas på att få bli gammelmormor. Ja, vi går ännu i väntans tider på att Chianti ska börja löpa. Upptäckte dock igår att Chia´s andra barnbarn India (syster till Chianti) började löpa igår. Kanske ska vi ta en funderare??? 1 eller 2???


India och Gandhi har en kull sedan tidigare. En kull med helt underbara individer... Hmm får fundera faktiskt.

Nu ska frukosten plockas undan och under tiden som jag funderar ska jag städa ovanvåningen. I morgon är det måndag och en nu arbetsvecka står för mina fötter. Önskar dig en trevlig första advent. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.