Ett flygande inlägg.

Ja här sitter jag på ett flygplan och är lite förvånad över tidens moderniteter. När jag flög för inte så längesedan gick det minsann inte att sitta och surfa på mobilen, än mindre på datorn. Telefon mm skulle stå på flygplansläge och var då helt oanvändbar. Idag sitter jag med datorn i knäet och bloggar. Det finns, tro det eller ej, WIFI på flygplanet! Störtskönt <3

Det är inget snabbt nät men det är ett nät och detta gör att jag kan sitta och roa mig en liten stund för att sen ta tag i lite arbete. Det går ju inte att bara sitta och njuta av utsikten när man är på tjänsteresa. Bloggen tar jag på rasten, jobbet övrig tid :-)

Om ca 1 1/2 timme är jag framme i Dublin/Irland. Där ska jag befinna mig fram till söndag och har då äran att få delta på ett teatching meeting. Kollade schemat igår kväll och det ser mycket spännande ut. Det blir föreläsningar och besök hos värdfamiljer mm. Denna resa tillhör det projekt jag jobbar med på Realgymnasiet där jag bl a har en tjänst som Internationell samordnare. Jag ska till Irland för att komma på hur vi ska placera ut våra elever i Åk 2 när dem ska resa dit i april nästa år. Det ligger då utlandspraktik på deras schema. Jag är så stolt och glad över att få vara en del i detta projekt då vi är en av få skolor som ger eleverna denna möjlighet till framtiden.

https://realgymnasiet.se/skolor/malmo/
 Jag är som sagt på resande fot och kan inte berätta så mycket om vad som händer med hundarna i hemmet. Givetvis har jag kommunikation med familjen men jag är inte personligt närvarande :-)

Jag får sakna både familj, vänner och mina kära hundar på avstånd men en vecka går fort. Snart är jag tillbaka i hemmet och tillbaka på skolan. Jag är då full av energi och inspiration!

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.