Hotellguru

Ja då var det dags igen, för hotell alltså. Har aldrig tidigare varit så mycket på resande fot med hotellövernattningar som jag varit sen jag började som hundlärare mm på Realgymnasiet i Malmö. Jag åker med en hel klass elever till Irland för APL (arbetsplatsförlagt lärande), jag åker på kvalitetssäkring på SOS Dogrescue till spanien, jag åker på fortbildning i trim, teatcher meeting på Irland och jag vet inte allt. För många har jag ett helt underbart jobb och jag kan inte annat än att hålla med.
Jag får uppleva så mycket i mitt jobb. Ett otroligt stimulerande arbete med planering, lektioner, administrativt arbete mm mm. Jag träffar så mycket underbara ungdomar hela dagarna i ända. Jag får planera och administrera mm. ja, jag gör det jag tycker så mycket om hela dagarna i ända. Förutom de underbara ungdomarna träffar jag deras så härliga hundar.

Mina Åk 3 hundar från dagens lektion.


Nu är jag alltså åter på hotell och här sitter jag i något jag vill kalla för svit. Tv:n är på och framför den sitter jag och klinkar på datorn. Allt är helt perfekt! Det finns bara lite jag saknar... min älskade man, son och några av våra hundar (hela stora gänget hade varit för många).

Kvällens rum på Stora hotellet Elit i Linköping.
Så varför är jag denna kväll på hotell? Jo, i morgon är det dags för fortbildning. Jag ska genomgå en trimkurs grund här i Linköping. En kurs jag ser mycket framemot och har stora förhoppningar på. En kurs jag framöver själv ska hålla för mina elever. En fullspäckad dag så jag lär vara helt slut när jag kommer hem i morgon.

Och nä... Chianti har inte börjat löpa ännu suck...

Nu önskar jag dig en trevlig tisdagskväll. Natti natti.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.