Nytt redskap

Då var den efterlängtade kursen över och jag känner mig så nöjd och åkte hem igår, fylld med massor av ny nyttig kunskap. Jag har varit på fortbildning i hundtrimning grund i Linköping och jag känner mig så nöjd med dagen. Fixa till långpälsade hundar, det kan jag, men nu vet jag även hur man ska se på en strävhårig, korthårig m fl. Kan absolut inte säga att jag kan det men jag vet hur man ska göra rent teoretiskt. Inte illa pinkat bara det :-)

Kan också säga att jag fått en helt ny syn på hundfrisörsyrket. Vilket hantverk dem utför!
Vår underbara ledare som visar hur hon klipper sin egen hund Sara.
Vi gick igenom borstar, kammar, kardor mm och jag köpte mig ett nytt verktyg som jag testade igår. Det heter Flexkarda och just den jag köpte är för långa pälsar.

Riktigt riktigt bra måste jag säga. Men om du köper en sådan, se till att du får tag i en modell som är flexande, dvs är lätt att böja bakåt. Det finns nämligen en modell som är alldeles för hård i flexen.

Ville bara berätta detta. Nu ska jag göra mig iordning och bege mig mot jobb. Börjar senare idag då jag lagt lektionen på kvällstid, nämligen dags för sista mentaltesterna på elevernas hundar. Jobbar till sen = börjar sent. Ha en god dag. Jodå, vi har faktiskt en del snö kvar på marken...
Stella på väg till mig på morgonpromenaden.


Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.