En helg i Stockholm

Ja, då har man varit långväga hemifrån  hemmet under lördag och söndag. Sitter i skrivande stund på väg hemåt med X2000. Tåget rullar i snabb fart och för varje meter kommer jag närmare vardagen. Jag är nervös, jag är alltid nervös när det närmar sig vardag. Jag har inte ångest men jag är nervös. Det är jobbigt.

Varför är jag nervös? Ja, det kan man undra. Jag vet inte. Jag älskar ju mitt jobb. Tror det bara är så enkelt som att jag älskar helgen. Jag tycker om att ha familjen samlad runt mig och göra saker i hemmet. Jag  har ingen aning om varför jag har denna känsla varje söndag. Vet inte mer än att den är jobbig.


Helgen har i alla fall varit ganska trevlig. Ganska måste jag säga då det vilat ett par tunga svarta moln över mitt huvud båda dagarna. Var det inte det ena så var det det andra som hände. Det mest tråkiga var en liten stund på Hundmässan i Stockholm där vi tillbringade hela lördagen. Hur kan man vara så otrevlig i sitt bemötande? Personen i fråga visste vem jag var för man har ju koll! Jag för min del hade ingen aning vem hen var för jag har noll koll. Jag sköter mitt och hoppas att andra gör samma sak. Kanske kunde personen i fråga presenterat sig när jag klart och tydligt berättade vem jag var, vilket hen redan tydligen visste. Illa illa!!! Helt klart kände jag av de dåliga vibbarna och valde att gå iväg på ledsamma fötter.

Jag samlade ihop mitt huvud och försökte få tillbaka den trevliga atmosfären runt mig. Det var svårt men det gick, ända till nästa svarta moln dök upp. Jodå, mig själv att skylla men varför just denna helgen?  När vi ändå var igång tog vi fram ett tredje svart moln som kunde hindra solen från att lysa. Allt eller inget är nog vår melodi.

Vi försökte och jo, det blev en trevlig dag med mina kära hundelever i alla fall. Dem är duktiga på att hålla stämningen på topp så det var svårt att känna sig nedstämd.


Vi avslutade lördagen med att leta efter en pizzeria för att inta vårt välbehövliga kvällsmål. Tänk att det i lilla Eslöv ligger en pizzeria i varje kvarter medan i Stockholm ligger dem med flera kilometers avstånd. Daniel följde en GPS och jag en. Vi kom först fram till min pizzeria och där kunde man inte sitta. Vi bytte över till Daniels och där kunde vi sitta men det var också allt :-) Pizzan var dock mycket god. Den som äter minst fick störst :-)
Vi har bott så mysigt. Jag hade bokat in oss på vandrarhem på "The Red Boat" som ligger vid gamla stan. För ca 310 kr fick vi ett dubbelrum som liknade en liten hytt. Det fanns sängkläder men handduk fick man hyra om man inte hade egen med sig. Supermysigt och jag sov som aldrig förr.


Nu sitter vi här på tåget och är på väg hem till vardagen. Ska bli skönt att komma hem till hundar och barn igen. Jo, vardagen är nog ganska god i alla fall.
Önskar dig en trevlig söndagskväll. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.