En riktigt god jul!

Då var dagen kommen. Den där dagen jag fasat så mycket för. Denna jul har bara känts jobbig och stressig. Det har varit mycket känslor i omlopp hela december och inte blev det bättre när min kära veterinär omkom i söndags. Nä, jag har inte alls längtat efter denna julafton.

Men så igår morse satt jag och åt frukost i min ensamhet. Plötsligt känner jag att den där stora klumpiga stenen som tyngt i min mage förvandlats till ett gruskorn. Jag kände mig så lätt, nästan så att jag lyfte från stolen. Det var så skönt.

Idag är det alltså Julafton och den är inte alls som jag befarat. Det känns bra att det är julafton idag. Det kommer bli en trevlig dag tillsammans med min kära familj och detta året är hela familjen samlad.

Laxen lagade jag till igår och snart ska julrevbenen in i ugnen. Äggen ska kokas, skalas och garneras. Sen bär det av till dottern där alla samlas. Det ska tas ett julbad och finklänningen ska på.

Jag önskar dig en riktigt fin och mysig Julafton.

GOD JUL!

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.