Ett nytt år.

Då var det dags att summera 2015! Har det varit ett bra år? Nä, det har varit ett ganska jobbigt år, speciellt slutet av året. Jag hoppas innerligt på ett bättre 2016. Det år som idag avslutas kan jag mycket gärna glömma. Ok, visst finns det solglimtar men det har varit övervägande mörka moln.


Jag vet att första halvåret av 2016 kommer bli tufft och hårt men andra halvan ser jag fram emot med stor förhoppning.

Idag är det Nyårsafton. En afton som vi ska fira tillsammans med en god vän från unga dagar samt mina föräldrar. En dag vi ska fira med god mat och "bara vara". En dag som kräver en del förberedelser i matväg men som jag så gärna ägnar mig åt. Det blir en trerätters middag denna härliga kväll.

ÖNSKAR ALLA MINA LÄSARE ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

Dräktighetsdagbok, dygn 28.
Idag hade jag kunnat göra UL på India men det får vänta till nästa vecka då veterinären är tillbaka efter sin julledighet. Dock såg jag att hon är dräktig på spenarna. Dem har växt och börjar bukta utåt. Dessutom har magen växt 1 cm :-)

  • Mage: 69 cm, ökning 1 cm.
  • Midja: 59 cm, ökning 0 cm. 
Dag 27 är alla tår färdigseparerade. Tungan är nu synlig. Hårsäckarna på kroppen är nu anlagda.
Dag 28 börjar valparna stänga ögonlocken. Klorna bildas.

Det går framåt och denna dräktighet är en stor ljusglimt i mitt liv <3

mamma India, 5 mån.

Mamma India
Dags att plocka undan frukost och sen ta tag i dagen. Åter igen... ETT GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.