Flyttkalas

Jahapp då var det lördag och denna lördagsmorgon tillbringar jag ensam vid frukostbordet. Jo jag har ju hundarna också som sällskap men dem får faktiskt inte sitta vid bordet :-) Maken steg upp, slängde i sig en skinkmacka och en kopp kaffe och sen iväg för att hämta en lastbil.
Idag är det flyttdag. Det är inte vi som ska flytta utan det är mina kära föräldrar som är i flyttagen. Vi började igår eftermiddag och idag ska vi ta det sista såsom sängen, köksbord och massor och åter massor av blommor. Min mamma är en liten dam med otroligt gröna fingrar och hon älskar sina blommor. Dem får vi flytta med stor vördnad.
Det är fint i deras lägenhet och jag blir så sugen på att också flytta till lägenhet. Så känner jag varje höst och vinter då huset ständigt är smutsigt och dammigt pga allt som hundarna drar in. Innan jag åkte till mina föräldrar igår städade jag hela nedanvåningen. I morse tog vi ut hundarna på deras vanliga morgonpromenad och ja, det var den städningen :-( Åter vandrar jag runt på stampat jordgolv suck. Men tillbaka till min tanke om att flytta till lägenhet... hade golvet varit renare där? Nä, så klart inte så jag stannar kvar i vårt mysiga hus. Vem orkar flytta???

Nu sitter jag här vid frukostbordet och känner att jag har 7 par ögon på mig. Dem ögonen ser inte så nöjda ut, jag har ju faktiskt glömt att servera frukost till hundarna! Tycker i alla fall dem. Jag har inte glömt, jag var bara oförskämd och serverade mig själv först denna morgon. Det är nog dags att falla för deras blickar och servera deras frukost.

Från vänster: Den blivande mamman India och hennes mamma Heidieh.
Tror att matvraket India svälter ihjäl vilken sekund som helst annars. Önskar dig en trevlig lördag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.