Vi bor på landet!

Visst är det skönt med det milda vädret vi har här i södra delen av Sverige men det stör mig ändå ganska mycket. Som du vet har vi ju hundar och våra hundar älskar att vara ute på sina promenader. Nu är det så att vi bor på landet, ganska mycket på landet. Om man vill gå promenader i vårt område får man antingen gå på grusväg eller över åker.
Gäller att man har bra skor på fötterna och är stadig på benen.

Vad bryr hundarna sig om att marken är full av geggamojja?

Heidieh tycker t om att det är mysigt att bada magen i leran.
 Så här såg vår morgonpromenad ut. Hundarna brydde sig inte ett dugg om den blöta marken medan jag hade fullt sjå med att hålla mig på benen. Det är inte bara blött, det är samtidigt fruktansvärt halt överallt. Jag har bara 2 ben, dem har 4 stadiga ben.

Som sagt, vill jag gå på bättre underlag måste jag sätta mig och hundarna i bilen för att ge oss iväg där vi kan promenera på asfalt, gräs. Trots bättre underlag är jag tveksam till om jag åter vill ha in 7 stycken hundar i bilen efter promenaden :-) Nä, vi får helt enkelt stå ut och invänta snö och kyla så marken blir hård och torr. Åhhh vad jag längtar efter den dagen då jag kan slippa gå runt på dessa golv.

Slippa tvätta golvet varje dag. Slippa tvätta golvet varje timme. Städa och ha huset rent i alla fall ett par dagar, vilken dröm.

Nu har den blivande pappan, vår egen LS Gandhi, flyttat till sin nya foderfamilj. Detta innebär att jag kommer ha honom ganska nära mig då han bor hos en tjej som är elev till mig och familjen bor i Malmö, ca 4 mil från Eslöv. Redan nu kan jag säga att han stormtrivs.

Fina Gandhi med nyklippt lugg.
Den blivande mamman, LS India, fortsätter visa tecken på att hon har bebisar i magen. Hon är så "värdig" ute på promenaderna. Hon leker inte, hon springer mycket lite, hon flåsar och stånkar och hon tigger som en tok så fort vi närmar oss mat. Hon är ständigt hungrig som en varg. Absolut är hon dräktig!!!
India på morgonpromenaden.
Igår fick hon sin första vaccination mot Herpes. Nästa vaccination blir ca 14 dagar innan beräknad valpning som kommer ske i början av februari.

Nu är det dags att avsluta dagens blogg och ta tag i dagen. Först ska jag städa av hemmet (som du ser är välbehövligt) och sen ska jag hjälpa mina kära föräldrar att flytta. Jag har semester idag och jobbar på måndag för att sen gå på lååååång ledighet :-) En av fördelarna med att jobba som lärare <3

Önskar dig en trevlig fredag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.