Dygn 54 - Spänningen stiger.


Åh underbara fredag! Eller nej... det är ju bara tisdag men för mig känns det som fredag då jag faktiskt har en ledig förmiddag idag :-) En välbehövlig ledig dag. Denna lediga förmiddag har bestått av liten sovmorgon, härlig hundpromenad, jordstampat golv, god lugn frukost, utfordring av 7 underbara hundar, bloggskrivande och därefter sortering av tvätt. Det är väl ungefär vad jag kommer hinna denna förmiddag innan det är dags att plocka fram jobbdatorn och börja beta av alla mail mm som ligger och väntar. En aktiv dag men jag känner mig full av energi så det ska säkert gå bra.

Igår var jag och India hos veterinären i Löberöd. Hon var superlycklig över att få åka bil (vilket jag inte lät henne göra med samma glädje). Väl där gick hon in till veterinären med samma glädje som över att få åka bil. Hon är lite märklig denna underbara hund. Veterinären överöste henne med goda ord om hennes så underbara färg, som alltid när vi är där, hon och jag. Hon fick sin Herpesvaccinering under tystnad. Efter sprutan fick man ju godis så ett litet stick kan man tydligen mer än gärna utstå för att få en godbit. Min fina goa India <3


Det blir mer och mer spännande för varje dag. Idag är hon på dygn 54. Igår morse kände jag mig väldigt orolig då hon inte ville äta vad jag än bjöd henne på. Hon var inte heller intresserad av någon promenad, varken kvällen innan eller igår morse. Det var med oro jag tillbringade förmiddagen på jobb men när jag kom hem sprang hon fram till kylen och visade att hon faktiskt var hungrig. Maten jag serverade gick ner med god aptit. Hon sprang också med mig ut på promenad, pigg och glad. Det var då inga valpar på g där inte och samma sak är det idag. Hon har sovit i vårt sovrum, lugnt och tryggt, hela natten. När det var dags att stiga upp var hon först ut. Säkert superkissig. Väl ut sprang hon runt, hoppade och studsade men när vi kom in och det var dags för mat smakade bara ett par tuggor. Intresset för mat är väldigt litet numera, vilket faktiskt är helt normalt.

  • Mage: 78 cm (66 cm vid parning)
  • Midja: 75 cm ( 59 cm vid parning)

Ökning av magen går ganska sakta tycker jag men jag har bläddrat tillbaka i mina bloggar och sett att jag faktiskt skrivit samma sak vid detta dygnet för nästan alla våra tikar som varit dräktiga :-) Tänk att man glömmer så lätt hihi. Nä, allt är som det ska vara. Det är full rulle där inne. Riktigt aktiva valpar som sparkar, buffar och far rundor så fort India ligger ner. Det är som ett litet underverk varje gång man lägger handen på en dräktig tiks mage och får känna dessa rörelser. Hade hon inte haft så mycket päls skulle jag filmat så du kunde se men pälsen gör att hon knappt ser dräktig ut, trots att hon är stor som en tunna.
Superstor mage vilket du tyvärr inte kan se.

Jordstampat golv inomhus :-(
Nu väntar jobb. Lite fika och sen kör jag igång. Hundarna ligger runt mina fötter och sover gott. Önskar dig en trevlig tisdag.
Avslutar med en film från morgonrundan.

Funderar du på att skaffa valp? Lyssna då på den här underbara podden där du får en massa tips och råd.



Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.