Min älskade ras.





Word cloud made with WordItOut

Mormor Chia i unga år. Vår första Schappe <3
Ja mitt livs ras är Schapendoes. En holländsk vallhund i mellanstorlek. Jag hittade rasen tack vare min hundskola och en kursdeltagare för 10 år sedan. Jag har aldrig ångrat mitt val och jag tror det kommer finnas minst en Schapendoes i resten av mitt liv.

Du kan läsa mer om rasen på http://www.skk.se/hundraser/schapendoes/

De blivande föräldrarna, från vänster pappa Gandhi och mamma India.
Nu går vi i väntans tider. Om ca 1 vecka kommer vår underbara tik India föda sin 3:e valpkull. Jag känner ingen oro alls för denna då India är den bästa tänkbara mamman. Hon har tagit hand om sina valpar på allra bästa sätt fram till den dagen det är dags för dem att flytta till sina nya hem.

India och Gandhi har en valpkull tillsammans sedan tidigare- Lotuskullen. Härliga, underbara, vackra avkommer som förgyller sina familjers dagar. Därav vårt val att göra om denna kombinationen.

Men vi går inte enbart i väntans tider för India och Gandhis valpar. Vi har ytterligare en tik som precis börjat löpa och där vi väntar på höglöpet. Vi ska nämligen para Indias syster (samma föräldrar men olika kullar) med Gandhi. På torsdag är LS Chianti på dygn 10 i löpet och då tänkte vi låta Chianti och Gandhi träffas för första gången. Spännande.
Lightschaps Helianthus Chianti. SE23770/2013
Stamtavla: http://www.stamdoes.nl/details.php?id=11669
HD: B
ED: 0
Ögonlysning: Oktober 2015 UA.
Tidigare kullar: Nej
Parning: Slutet av november.
Beräknad Leverans: Slutet av maj, början av juni.

Men tillbaka till den nu dräktiga India, idag dygn 52.
Har mätt mage och midja men ingen ökning sedan igår (hade jag inte förväntat mig heller). Hon äter och mår bra, visar inga tecken alls på stundande förlossning så det känns lugnt och tryggt.

Idag ska jag ge mig iväg till affären för att försöka skaffa hem en uppblåsbar barnpool så jag kan inreda hennes valpplats i vårt sovrum. Det ska även fixas lite andra grejor som måste finnas hemma när det blir dags. Förberedelsetiden är igång.

Önskar dig en trevlig dag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.