Spänningen fortsätter.

Spänningen är olidlig. Ännu har inte India/Gandhis valpar fått se dagens ljus. Hur många är det som gömmer sig där inne? Hur många är tikar resp. hanar? Vilka färger har dem? Blir det som förra kullen som India och Gandhi har tillsammans, helbruna, brun/vita, brun & tan och brun/beige?

Lite bilder från Lotuskullen: http://schappelivet.blogspot.se/2015/04/fick-besok-idag.html

Blir det idag? Blir det imorgon? Det är bara valparna som vet. De signalerar när det är dags att komma ut genom att sända hormoner till India.

Vi startade denna lördag med en mysstund i sängen. Natten har varit lugn med bara en kissrunda runt 2-tiden. När klockan var 8.30 hoppade India upp till husse och berättade att det faktiskt var morgon. Blev ett par minuters mys innan hon hoppade ner och ställde sig vid dörren. Det är faktiskt dags att gå ut!!! Bara att lyda henne och ta på sig kläderna för att ge sig ut med hundgänget i halv storm och regn.

Husse tog morgonpromenaden medan jag dukade fram vår och hundarnas frukost. India fick god kyckling på torrfodret men något intresse för maten fanns inte. Däremot är intresset för det som finns på vårt köksbord mycket stort.
I skrivande stund.
Hon är pigg och glad. På morgonrundan sprang hon runt och hade stort intresse för naturen. Inne tillbringar hon morgonen som ovan, att tigga bredvid mig.

Dagens mått, dygn 58:
  • mage: 81 cm (ökat 1 cm från igår.)
  • midja: 81 cm (ökat 3 cm från igår).
Om en stund måste jag lämna hemmet men D är hemma och är hundvakt. Jag ska iväg för att göra nytt parningsförsök mellan Chianti och Gandhi. Gjorde ett försök i torsdags men då var hon inte redo, får se om det går bättre idag. Dock är oron stor över att lämna hemmet om det så är bara för någon timme och D är hemma. När det gäller valpning har jag enormt kontrollbehov. När jag sitter och funderar på detta ser jag att India sitter kvar bredvid mig men tigger inte längre. Hon sitter i den där klassiska förberedande stilen, huvudet tryckt upp mot en vägg och flåsar lätt. Hmmm... vågar jag? Ja, det gör du säger D. Får ta tempen på henne innan jag ger mig iväg. Nu ändrade hon ställning och ligger på det andra klassiska viset, på mage med huvudet mellan utsträckta framben.
Några 63 dygn kommer hon i alla fall inte gå.

Temp kl 10.30: 37,7 grader.
Lägsta hon haft hittills sen jag började ta tempen. Nåja, jag kör om en liten stund och gör mina ärende innan vi parar så är det bara att köra hem direkt när vi är klara. Så länge hon är intresserad av vad som finns på köksbordet lär det inte komma ut några valpar i alla fall :-)

Nu ska frukosten in och jag ska ta av myskläderna. Uppdaterar om det sker någon förändring. Önskar dig en trevlig lördag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.