En bra dag.

Hej sköna fredag! Du har varit efterlängtad, ska du veta. Speciellt denna fredag har varit väldigt hett efterlängtad, men det visste jag inte om förrän i morse. Vad är det då med just denna fredag.

Tja, för det första var det lönedag igår och att få lön känns alltid bra. Speciellt nu när jag inte längre kommer få en bra lön in på mitt konto. Men jag är ju inte arbetslös så det är bara att ta tag i mina gamla arbetsuppgifter igen, kurser på min hundskola. Ska försöka få till kurser på eftermiddagar runt 13-16 i Lund och Tygelsjö. Hoppas det finns intresse.

Lönedag och torsdag gör dagen till en shoppingdag och jag och mina kära föräldrar har inlett en ny tradition, vi åker till Citygross i Höör och storhandlar varje torsdag. Så otroligt skönt att ha gjort veckans matsedel och fixa alla inköp till den under en dag. Igår var det som sagt lite extra shoppingdag då det var lönedag så jag köpte mig själv en för tidig födelsedagspresent.

Hamilton Beach Slowcooker Stay or Go 5,5 L

 En sk Crockpot. Jag har en sedan tidigare men den är bara på ca 2,0 liter och det går inte att laga till så mycket mat i den. (Till salu om någon är intresserad). Jag älskar detta sättet att laga mat. I morgon ska den invigas och det står musslor på menyn http://www.crockpot.se/recept/heta-blamusslor-med-bacon/

På kvällen gjorde jag något jag inte gjort på mycket länge. Jag höll kurs på Bonizas Hundskola och så kul och avslappnande detta var, men oj så många kursdeltagare! Tror det var minst 30 hundar med hussar och mattar som slöt upp. Vi höll stadsträning i centrala Lund och vi fick många beundrande blickar där vi drog fram runt centralstationen.


Som tur var hade jag två andra instruktörer från Bonizas Hundskola med mig, så vi kunde dela upp oss i två grupper. Här ser du lite bilder på när min grupp gör lite balansövningar.

Med mig hade jag underbara Stella. Denna hund är helt otrolig! Hon är bara lite mer än 1 år gammal och fungerar redan nu så otroligt väl i alla situationer. Hon gick där bland alla dessa hundarna och var helt trygg, fullt koncentrerad på mig och alldeles underbar :-)
Stella (till vänster) med sin mamma Heidieh.
 Hon var så trött och nöjd när vi kom hem och slog oss ner i tv-soffan.

Kanske var det den så bra torsdagen som var orsak till min goda sömn denna natten.

Natten till idag har varit den bästa natten på evigheter. Såg en film och kröp sen i säng. Somnade direkt och har sen sovit ända till 5.30 när D skulle till jobb. Somnade om direkt, vilket inte hör till vanligheterna, och sov till 7.50. Vaknade UTVILAD!!! Känsla av att vaka utvilad var så underbar att jag tror den känslan har gjort hela min dag (om inget tråkigt nu händer). Jag har inte haft ett uns av ångest i kroppen denna natt. Tänk om alla nätter kunde vara så här.
Hundgänget på väg in efter morgonpromenaden

Steg upp och tog en tur med hundarna. En lugn och mysig morgonrunda. Jag hade 1 hund extra med mig på promenaden, nämligen Enzo som är son till India och Evve (Anemone-kullen).


Vi har India och Evves son på besök. Enzo ❤️
Publicerat av Monica Ottosson den 25 februari 2016

Kolla in vilken päls han har. Han har sovit här i natt och kommer vara här även den kommande natten. Egentligen är han inhyst hos min dotter som driver sitt Djurtur men då hon skulle ha kurs igår och han inte trivs ensam i hennes lägenhet fick han vara här. I dag är det som bekant fredag och då står det festlighet på hennes schema. Klart att mamma och pappa ställer upp :-)

Ja, då har valparna hunnit bli hela 3 veckor gamla. Fy vad tiden springer iväg!!! Igår traskade de ut ur poolen, en och en, för att göra sina behov. Duktiga små valpisar. Jag bestämde mig för att de nu har växt ur poolen och lät dem flytta ut i stora köket. Poolen ligger nu och väntar på nästa valpkull som kommer om 6 veckor (hoppas vi).

3 veckor igår och flyttat från poolen till stora köket.
Publicerat av Monica Ottosson den 25 februari 2016
Film från i morse. Jag har fixat en liten hörna med filtar som de kan ligga och ta sina tupplurer på. Trodde det skulle vara lite oroligt i natt men jag har, som du förstår, inte hört ett ljud från dem.

I eftermiddag får jag besök och då tänkte jag ta hjälp av det här besöket med att väga, avmaska och ta bilder så detta kommer under kvällen eller vid bloggen i morgon bitti. Jag hann inte igår.

Hur går det då med bebisarna i Frigg´s mage? Ja du, jag har inte den blekaste aning. Har känt och klämt på henne idag men ännu kan jag inte se några kroppsliga tecken. Möjligen att  hon inte är speciellt matglad på morgnarna, vilket hon varit ända fram till denna veckan (bör må illa då hon är i vecka 3, dvs illamåendeveckan). Anledningen till illamående är att fostren nu inplanteras i livmodern. Trots bristande bevis tror jag ändå att hon är dräktig, eller känner mig ganska säker. Jag ser förändringar men inga som jag direkt kan "ta på". Jag bara märker att hon är lite förändrad. Vi får väl vänta och hoppas till det är dags för ultraljud nästa vecka.

Idag är det alltså äntligen fredag och fredag innebär städdag. Då jag får besök i eftermiddag måste jag skynda på. Avslutar härmed bloggen med att önska dig en trevlig fredag. Kramiz


Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.