Vi firar!

Tror minsann att det får bli en tur inom Systembolaget denna eftermiddag, för att inhandla en stor flaska Champagne. Vi har mycket att fira!

1. Klinga fick UA på sin ögonlysning! Dock en liten parentes om en liten skugga på vänster lins som sannolikt är orsakad av den ögonskada hon fick för 1 1/2 år sen. Hon blev behandlad hos den veterinären som idag var en del av ögonlysningen och ögonlysaren dokumenterade då skadan på ett dokument. Idag hade det inte skett någon förändring så Klingas ögon är alltså UA!
Vi väntar på ögonlysaren.
2. Klinga fick så mycket beröm av sin ögonlysare. Han berömde henne så mycket för sitt så underbara temperament. Han var så imponerad av att hon satt så lugnt och stilla utan att ens flytta huvudet trots att 3 personer skulle göra samma procedur. Jag blev stolt som en höna. Han tyckte hon var den perfekta avelstiken! Sen fick Jag beröm för att jag hade satt hennes lugg i en tofs! Det ska alla hundar ha, sa han. Jag blev ännu stoltare :-) Sen fick jag också beröm för att jag hade sele på min hund :-) Tror ni jag tycker om den här ögonlysaren?

3. När jag kom hem, glad i hågen, låg det ett brev i min brevlåda.
Nu är min kennel synad så långt in i sömmarna som det går. Vi är godkända och vi har en mycket bra avel. Vi sköter våra hundar och valpar på allra bästa sätt. Ännu en gång lades den anonyma anmälningen ner. Varje gång har anmälaren påpekat nya saker och varje gång har SKK/Länsstyrelsen kontrollerat oss och kommit fram till att vi sköter vår uppfödning helt enligt konstens regler.

Undrar om anmälaren har blivit synad lika väl som vi under våra år som uppfödare och undrar om han/hon hade fått samma resultat.

Ja, ikväll ska vi fira med en god middag på restaurang. Jag känner mig väldigt glad denna onsdag. Grattis till oss.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.