Hur många bebisar?

För någon vecka sedan var jag lite orolig över hur det stod till med Frigg´s bebisar i magen och att det skulle vara väldigt få därinne. Hennes mage hade knappt ökat något i omfång och hon visade inga speciella tecken på att vara dräktig. Tack vare ultraljudet visste jag att det fanns valpar, men saker kan ju hända på vägen, så även om UL visar valpar kan man inte vara säker. UL visade 7-8 valpar.
UL - Frigg och Gandhi
Jag mäter magen då och då och plötsligt för ca 1,5 vecka sedan hade hennes mage ökat enormt mycket. Denna ökning fortsätter.

Frigg dygn 56.
  • mage: 76 cm (total ökning 14 cm)
  • midja: 75 cm (total ökning 21 cm)
i skrivande stund

i går kväll.

Jag plockade fram gamla anteckningar och på samma dygn såg det ut enl. nedan.
  • mage: 74 cm (total ökning 12 cm)
  • midja: 73 cm (total ökning 18 cm)

Att det finns bebisar i magen är jag inte det minsta tveksam om längre. Antingen är det fler eller så är de större än förra kullen. Jag tror på fler. Förra kullen är 8 till antalet. http://www.lightschapskennel.com/tidigare-kullar/album-kullen-2015/

Ja vi går nu mot spännande tider. Ett par dagar till hoppas jag hon behåller valparna i magen för jag har inte riktigt kommit i ordning med hela förberedelsen. Tror faktiskt att jag får ta tag i det idag. Poolen ska plockas fram och skuras. Filtar mm ska tvättas och valpningsbrickan ska fixas. Oj, känner nu lite panik faktiskt. Förra kullen föddes på dygn 63 och jag hoppas på detsamma denna gången, men tror faktiskt de tittar ut till helgen. 8-10 april känns som bra datum.
Dottern Sara med StarWars-kullen i poolen.

Kullnamnet är bestämt! De kommer heta Lightschaps Litore ...
Litore är HAV på latin. Stamtavlenamnet ska alltså då ha något med hav att göra och ska vara på latin. Antingen får jag eller så får valpköparna vara fyndiga :-)  (Gastropodia = snäcka)
Valparna har redan fått en kullsida på hemsidan. http://www.lightschapskennel.com/tidigare-kullar/litore-kullen-2016/

 Det är dags att avsluta för att jobba lite på hemsidan innan jag tar tag i städningen av vårt sovrum. Måste fixa där innan vi kan sätta in valppoolen. Dessutom ska det bli vårvärme här i Skåne idag så jag vill tillbringa större delen av dagen utomhus.

Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.