Bröllopsresa och en slimmad Stella.

Jag vill gifta om mig! Jag har varit gift i över 30 år, vilket innebär att det är minst 30 år sedan jag var på smekmånad. Just därför vill jag gifta om mig :-) dock med samma man <3

Dottern hade uppdaterat sin FBstatus igår med ett meddelande om att deras smekmånad nu var bokad och resan bär till Phuket/Thailand i mitten av juli. Ohhhh nääää, jag är inte alls avundsjuk ;-)
Dotter Sabina och svärson Sebastian som gifte sig aug 2016.
Men vem har sagt att man måste ta en smekmånad i samband med bröllopet? Varför kan man inte ha sparat sig och tar den si så där 30 år senare?

Nåja, nu finns det inte tid för smekmånad för snart ska det födas valpar här i detta huset.

Stella dräktighetsdygn 56.
Detta dygn födde mormor Chia sin första valpkull på men så kommer det inte bli för Stella, det känns som om en valpning är fjärran bort. Hon är så pigg och rörlig när vi är ute på promenad och hon hänger mer än gärna med.
Vet inte att vi tidigare haft någon tik som är så här aktiv vid det här dräktighetsdygnet. De brukar vara stora, tunga och trötta men inte Stella inte. Hon är snabb och slimmad trots att det snart bör vara dags att släppa ut de små valparna.

Jag skulle fixa med valplådan till vårt sovrum i helgen men det fina vädret bjöd inte på så mycket inomhusvistelse under lördagen och hela söndagen jobbade jag med bokföring medan D var i skogen (JÄRAVALLEN) och höll Nosework med ett gäng kursdeltagare.

Som du ser var det väldigt bra störningar runt omkring :-)

Tillbaka till Stella...
  • mage: 70 cm (total ökning 4 cm)
  • midja: 70 cm (total ökning 9 cm)
Har ätit ganska hyfsat denna morgon så jag känner mig ganska nöjd. Dock skulle jag vilja ha i henne torrfoder för näringens skull och inte bara rå vom. Får se om jag kan hitta något färskfoder som är likt torrfodret vitaminmässigt i eftermiddag, innan jag åker för att hålla valpkurs i Tygelsjö.

Så dagen består av att städa av övervåningen och fixa valpbädden mm. Därefter sätta ihop kursschema för kursstarten i maj och ikväll är det dags för valpkurs, gång nr 2, i Tygelsjö. Dagens middag lär få bestå av rester då jag inte kommer hinna stå i köket.

Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.