Vårkänslor och en grävande Stella.

Ber om ursäkt för min dåliga uppdatering men dagarna har varit fulla av utomhusaktiviteter hela helgen. Vi har ätit en snabb frukost, tagit emot lite valpbesök och sen har vi jobbat för fullt med att få ordning på vårt växthus och trädgårdsland. D och svärmor har fixat pallkragar och jag har flisat så jag idag har träningsvärk i hela kroppen. Däremellan har jag sprungit upp och ner för trappen för att kolla till valparna.

Min vän denna helgen, flismaskinen.

Bygge av trädgårdslandet.
 Det har ju varit helt underbart vårväder och jag har njutit av varje sekund utomhus, liksom hundarna.

Mormor Heidieh och hennes dotter Stella

Heidieh och Frigg på älskade studsmattan.
Efter en härlig arbetsdag avslutade vi med en invigningsgrillning på gasolgrillen/uteköket samt vi åt i det nystädade uterummet. Det var en härlig söndag.

D och svärmor njuter av maten.
Hur går det då med Stella och valparna? Det går mycket bra med valparna, de mår toppen! Äter och växer så det knakar.
8 dygn gamla.
Att bilderna blir röda beror på att jag har värmelampa i ena hörnan av bädden. Alla har ökat bra i vikt och på 2 dagar ligger de på 70-100 gram i viktökning. Som vanligt hittar ni vikter mm på deras sidor.

Mamma Stella ja, här är det fortfarande ett litet orosmoln men efter ny kontakt med veterinären i morse bestämde vi oss för att avvakta. Hon går på antibiotika och verkar må bra men jag tycker ändå att det är något som inte riktigt är som det ska. Flytningarna är inte som de brukar då de är sega och gul/bruna till färgen samt att hon fortfarande har ett extremt behov av att gräva (grävandet gör att livmodern drar sig samman). Tog tempen i morse och den visade på 38,9 och det är ingen feber, vilket gör att veterinären känner sig lugn.
Mamma Stella igår.
Jag får helt enkelt ha lite mer is i magen och avvakta till åtminstone i morgon.

Nu väntar lite datorjobb innan det är dags att åka till valpkurs i Tygelsjö ikväll. Önskar dig en trevlig måndag.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.