Vi har aldrig haft....

Mina "barn", ja inom tecken då de faktiskt är vuxna nu, brukar alltid retas med mig när vi har valpkullar.

Vi har aldrig haft en kull som denna, bla bla bla... och så berättar jag hur underbar den är på ditt eller datt sättet...

Men, vi har aldrig haft en kull som denna som.... försvarar jag mig högljutt och hela familjen skrattar. Det säger du alltid! får jag till svar, och så är diskussionen igång.

Men nu är jag där igen... Vi har aldrig haft en kull som är så tyst som denna. Våra kullar brukar vara ganska ljudliga. Antingen har inte maten räckt till vissa dagar eller så har de haft ont i magen osv. Jag hör inte många knyst ifrån denna underbara valpkull. Visst är det lite diskussion om vem som ska ha vilken spene men detta är bara runt matstunderna. När de ätit klart sover de tysta och nöjda.



En liten film från frukosten denna morgon, dygn 4.

Ändå är min nattsömn inte den bästa, dock är det inte valparna som stör den utan det är mamma Stella. Jag är otroligt ljudkänslig och ljud som när tiken tvättar sina valpar eller hennes flåsande väcker mig konstant. Skulle vilja ha öronproppar på mig men då är jag rädd att jag inte hör om hon lägger sig på en valp (väldigt sällsynt), de är som sagt ganska tysta av sig och även då ger de inte så högt ljud ifrån sig. Nu är ju Stella otroligt flitig med att ta hand om sina bebisar så det blir många tvättar om natten. Kanske kan jag ha en öronpropp i alla fall :-)

Som vanligt om morgonen under första veckan har jag vägt småttingarna. De har ökat otroligt bra i vikt; 28 g - 50 g. Det är lilla röd som "bara" ökat 28 gram så henne måste jag ha extra koll på idag så hon får bra plats vid matningarna. Det är ingen "ko på isen" men det är bra om alla kan följa samma mönster. Du hittar var och ens vikt på deras hemsidor https://www.lightschapskennel.com/tidigare-kullar/olympia-kullen-2017/ där du också kommer kunna hitta dåliga kroppsbilder (tog när jag vägde och de ville inte ligga stilla i vågen).

Hoppas min kära D har tid till att hjälpa mig ikväll så jag kan få lite bättre bilder. Här är i alla fall ett litet smakprov.

Nu ska jag jobba lite. Önskar dig en trevlig torsdag och du... glöm inte att det finns 2 TIKAR KVAR ATT TINGA! Avslutar med en bild på mysiga mormor Heidieh, samma visa varje kväll när vi sitter i tv-soffan <3


Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.