4 veckors sötnosar och en hundig påskhelg.

Det har inte blivit så mycket bloggande av denna helgen. Försöker att inte sitta vid datorn när jag äter frukost om D sitter mitt emot. Det har ju varit ett par dagars ledighet för honom men nu är vi inne på sluttampen, vilket är en känsla av både sorg och förväntan.

Jag och D har bestämt oss för att det måste ske en förändring. Både han och jag har lagt på oss en hel del extra kilo, eller är det kanske så att garderoben sytt in våra kläder? Vilket som, så har vi alla fall ingenting att ha på oss längre, vi måste ner i vikt och i dag står vi båda på trappsteg nr 1 men från och med i morgon går vi upp till trappsteg 3. Vi vill inte men vi måste. Inget kul att öppna garderoben och titta på alla fina kläder som hänger där så fint på sina galgar. Nä, nu måste det ske en förändring. Håll tummarna för oss.

Det har varit mycket utevistelse under påsken, dock kunde man knappt gå utanför ytterdörren på påskafton eftersom det regnade och snöade om vartannat. Vi skulle äta lite god påskmat här hemma med familjen så jag hade att göra inomhus.

Fint dukat påskbord.

Det har varit mycket hund i helgen. I fredags åkte jag iväg och lämnade Lady hos en familj som skulle hämta hem en valp från Lady´s uppfödare i Norge. Därefter for jag och hämtade hem vår goa Daiki som bor på foder men ska vara hos oss ett tag framöver.

Daiki (svart) med mamma Frigg.

Det är lite häftigt med Daiki´s färg. Hon har varit svart ända fram till nu då pälsen helt gått över till mörk mört brun, en brun jag aldrig förut sett på en schappe. Det syns inte så bra på bilden, möjligen om du jämför med det svarta på Frigg, som verkligen är svart. Ser fram emot att få ut Daiki i utställningsringen för att få en bedömning på henne.

Nu är alltså vår flock komplett, med en extra som ändå är en av oss på något sätt. Idag finns det alltså 6 stycken helt underbara Schappar hemma hos oss. Här kommer lite blandade bilder och filmer från den gångna helgen.



Vi har varit hundvakt åt blandrashunden Tituz. Han har varit här en hel del och är helt accepterad av flocken.



Han och Daiki har haft så kul. Igår åkte Tituz hem så nu är det som sagt bara våra egna hundar i hemmet.



Daiki är så snäll mot valparna. Hon kommer bli en helt underbar mamma om så där 1 år.

Klinga har då och då testat att hoppa runt i våra pallkragar, vilket hon fått veta är förbjudet. Kanske kan man i alla fall få vila huvudet på dem?

Tant Chia undrar när jag kommer ut med valparna. Vi har ju byggt massor av valphagar i trädgården.

Trädgården ja. Vi håller på att få riktigt bra ordning på vår nystartade odlingslott.



Blir nog riktigt bra när värmen kommer.

Igår blev valparna hela 4 veckor gamla. De har utvecklats så otroligt mycket under den senaste veckan. I går förmiddag fick de känna på den friska luften - läskigt.



De äter nu riktig mat 2 gånger/dag och i morgon ska jag öka på till 3 gånger/dag.



Fortfarande diar de mycket från mamma Stella. Här en film från i morse.



Valparna är vägda och jag har tagit nya foto.

BLÅ, 1798 g


GUL, 1646 g

GRÖN, 1598

FRÖKEN ROSA som fortfarande söker ett hem att flytta till!
ROSA, 1887 g

LILA, 1664 g
RÖD, 1667 g
Ett jämnt och fint gäng <3

Nu väntar vi valpköpare så det är dags att plocka undan frukosten. Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.