Rumsrena inom kort?

Fredag, fredag, fredag....hör du hur kören ropar? Jo, det är fredag idag... igen, måste jag nog säga. Denna veckan har gått så sjukt fort. Det har varit en ganska lugn vecka, men ändå ganska hektiskt, hur en vecka nu kan vara både och. Jag som skulle gjort så mycket har nästan inte gjort något alls, i alla fall inte av det jag var tvungen att göra. Orken har lyst med sin frånvaro. Det har varit en massa viktiga saker på min lista men jag har bara skjutit dem åt sidan med att göra saker som jag tycker är kul. Sen har jag skylt på att jag inte gjort det för jag har inte hunnit med det... Jag känner igen symptomen och jag måste nog börja vara lite mer rädd om mig själv. Jag har varit DÄR en gång tidigare och jag längtar absolut inte tillbaka.

Men men, nu är det fredag och nu ska jag mysa med min kära man i 2,5 dagar. Idag finns inget på schemat men i morgon är det kursavslutning för denna kursomgången i Tygelsjö. Tyvärr har vi inte vädret med oss så att starta igång grillar och det sedvanliga kan vi nog se i regnet med.

Från tidigare kursavslutning.
Det är alltid en trevlig dag, dock allra trevligast om solen är med oss. Vi leker lekar tillsammans med hund och förare, vi tävlar och vi avslutar med att grilla korv. I morgon lär det nog bara bli kaffe och en kaka vilket inte ger samma känsla. www.bonizashundskola.com

På kvällen vankas det fondue här hemma för att fira "svärsonen" (de är inte gifta men är särbo). Drömde inatt att jag skulle packa in paketerna och den ena "viktiga" paketen var helt ihopknycklad. Jag blev såååå ledsen. Hela kvällen föll i bitar :-D Undrar vad denna dröm har för betydelse...

Söndag och måndag går i valpköparnas tecken men ett litet majbål hos grannen på söndag kväll ska vi hinna med.
Valborg 2016 (undrar vad jag hade gjort under ögat...)

Dessa underbara valpar! Man sover inomhus men så fort man ätit, sovit och lekt vill man gå ut för att göra sina behov. Man går bort och krafsar på ytterdörren som vi har i köket men hinner man inte det kissar man oftast på kissplattan som står innanför ytterdörren. Det är inte många pölar som jag moppar upp om dagen.


Inatt har de sovit helt utan mat från Stella. Jag släppte in henne till valparna när jag skulle gå och lägga mig men hon var inte alls glad över att befinna sig på samma plats som valparna. Jag tog ut henne igen och hon fick gå in i sitt älskade hundrum. Jag har inte hört ett enda ljud från varken valparna eller Stella under natten, de vaknade först när D steg upp. Han satte in lite uppblött mat och en liten stund efter var det åter tyst i köket. När Adam steg upp kom det ett och annat pip men sen sov valparna, hundarna och jag ända till kl 9 i morse. Så otroligt skönt.

Som sagt, Stella försöker avvänja valparna från att dia nu men en och annan slurk tillåter hon fortfarande. Dock ska det bara ske utomhus...



Jag längtar efter sol och värme! Jag vill ta fina bilder på valparna utomhus då det blir helt andra bilder med det ljuset. Men det är så kallt varje dag. Vad jag är trött på detta "höstväder". Ge mig vår och värme NUUUU!!!

Lite mail ska fixas och sen håller jag fredag. Önskar dig en trevlig dag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.