Det är mobilens fel!

Denna morgon kan jag faktiskt säga GOD morgon. Jag känner mig bra mycket piggare än vad jag gjort de senaste morgnarna och det beror säkert på en sak som jag sedan länge tillbaka har känt till, men nonchalerat. Vad gör man om natten?
Mobiltelefonen! Det är mobiltelefonens fel att jag inte sover gott om nätterna. När jag lägger mig stoppar jag lurar i öronen och lyssnar ett par minuter på min ljudbok. Ofta hinner jag somna innan mobilen själv stänger av boken.

Jag brukar sova fram till ca 3 då jag vaknar av att jag är törstig och behöver gå på toaletten. Jag gör vad jag måste och en stund därefter är det åter dags för toabesök, vattnet har satt igång magen. Från det att jag druckit och varit på toa ligger jag och surfar runt på FB, mail, Aftonbladet mm. Försöker lägga telefonen ifrån mig då och då för att somna men det är stört omöjligt. Jag brukar kolla mobilen, försöka sova, kolla mobilen, försöka sova osv fram till ca 5-5.30. Då brukar jag somna för att åter vakna till när D går till jobb runt 5.45. Ofta måste jag då kolla mobilen igen och proceduren börjar om i ca 30 min. Vaknar av mitt alarm när det är dags för Adam att stiga upp, runt 7.30. Ofta är det stört omöjligt för mig att somna om därefter. Är det konstigt att jag känner mig trött och orkeslös om dagarna?

Ibland dyker det upp saker på FB som gör mig orolig, irriterad eller inger någon annan sinnesstämning som gör mig lite stressad. Denna stress sitter sen i under hela dagen och humöret blir som det varit den sista tiden... surtant!

Igår kväll gick jag och la mig med ett beslut om förändring. Jag skulle somna till ljudboken men därefter var jag förbjuden att använda min mobil fram till att jag skulle stiga upp ur sängen. Jag somnade med ljudboken i öronen och som vanligt vaknade jag runt 3 för ett toabesök och släcka törsten. Jag rörde inte mobilen! Jag la mig i sängen och drog täcket upp till öronen. Måste ha somnat på studs! Vaknade av att sonen kom in i sovrummet vid 7.30 för att berätta att han hade ont i magen. Ok, sa jag och somnade om, döm av min förvåning. Vaknade kl 9 av att Daiki talade om att det faktiskt var dags för morgonpromenaden. Jag tittade ut genom sovrumsfönstret och såg att det är sol. Glatt svingade jag benen över sängkanten och vi tog en härlig morgonpromenad, jag och hundarna.



Det var ett busigt och glatt gäng som for över våra ägor. Tror de kände av min sinnesstämning denna morgon. Tänk vad nattsömn och lite sol kan göra för humöret.

En annan sak som påverkar min nattsömn, ork och livslust är mina vitaminer. Efter min Gastric Bypassoperation är jag ordinerad en hel drös med vitaminer. Jag är så otroligt slarvig och tar bara någon då och då. Rent slarv, för jag har ingen annan anledning till att inte ta dem. Ett par dagar utan mina vitaminer och min kropp blir tung som sten, jag blir helt orkeslös. Jag vet om detta och jag måste bara skärpa mig. Nu har jag tagit vitaminerna varje dag i ett par dagar och se vad som hänt denna morgon! Jag känner mig pigg och ganska glad.

Det har inte blivit några bilder på valparna och ej heller några vikter. Jag har inte haft någon hjälp till fotograferingen och igår blev det ingen vägning då både valparna och våra hundar mådde lite dåligt. Både Heidieh och valparna höll på att kräka hela dagen. Jag har ingen aning om varför men de mådde kass. Idag verkar de vara ok så idag blir det vägning, avmaskning och ikväll ska D få hjälpa mig att ta bilder. Kanske uppdaterar jag bloggen/hemsidan då eller så får det bli morgondagens inlägg. Vi får se vad tiden räcker till för.

Innan jag la mig igår kväll skulle jag hämta en sak i köket. Titta så mysigt valparna låg och sov <3
Det är ett riktigt mysargäng det här. I morse satt de vid grinden och gnällde när de fick syn på mig. Jag kom in i köket och slog mig ner på golvet, snacka om välkomsthälsning. Mina små underbara hjärtan...

Nu är frukosten klar. Lurarna ska i öronen, ljudboken ska startas och jag ska plocka undan lite för att sen börja jobba vid datorn. Idag har jag ork för att både skriva blogg samt ta tag i alla väntande mail som ska besvaras och skickas ut, skriva månadsbrev, registrera valparna och allt annat som legat så länge på vänt på grund av min orkeslöshet. Ikväll är det ingen kurs så i eftermiddag ska jag och min kära D åka och storhandla tillsammans. Känns som att det här kommer bli en helt underbar tisdag.

Kramiz.

Hann med lite film från dagens frukost.



Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.