Surtant orkar inte!

Skulle önska att jag kunde skriva GOD morgon, men jag kan bara skriva morgon. Sedan en tid tillbaka har jag känt mig som en riktig "surtant"

Varje morgon vaknar jag på ett ilsket humör, helg som vardag. Jag har inte ork eller lust för att göra någonting annat än att påta i min trädgård, vilket har blivit lite av en terapi. Att skriva på bloggen eller ens tänka tanken om att jag måste jobba ger mig gåshud och direkt kommer tanken "Jag orkar inte!" Dessa 3 ord florerar runt i mitt huvud, dag som natt. JAG ORKAR INTE!

Denna måndagsmorgon var inget undantag. Att lyfta locket till laptoppen var ett stort projekt. Att börja tänka på vad jag ska skriva är lika stort projekt. Hjärnan fungerar inte. Denna måndag måste jag städa, slänga ut mattan i köket, fixa tvätten, fixa med de upplagda kurserna på Bonizas Hundskola, besvara en massa mail, registrera valpkullen hos SKK, fixa med min valpköparbok och beställa vars ett ex av den till valpköparna... Ja listan är lång och dagen är kort. JAG ORKAR INTE! Dessutom vräker regnet ner och vinden river i träden. Nä, mitt humör är då inte på topp.

Men trots mitt usla humör har helgen ändå varit bra. Det har varit en del utevistelse igår, som avslutades i takt med mitt humör, hagel och åska. Därefter kom solen tillbaka och då grillade vi och åt en god middag tillsammans med mina kära föräldrar.

Lite bilder från gårdagen.
Jag sågade upp ett hål i växthuset så jag kunde plantera min vindruvsplanta.

Daiki, Stella som vilar huvudet på mamma Heidieh.

En god fika i pausen.

Efter sol kommer snö...

Spejaren Thilda övervakar våra ägor.

Blåbärsbusken och rabarbarn fick sällskap av en snögubbe

Kära Far och Thilda

Vad är det undrar Thilda.

Kvällshäng, Thilda och D
 Det blev inga foto på valparna igår då det var så fint väder, för fint för att vara inomhus. Idag blir det fotografering, vägning och avmaskning. Känns som om det var i går jag avmaskade förra gången men det är hela 2 veckor sedan.

Då har alla valparna hittat ett hem att flytta till när de är 8 veckor gamla. Sist ut var underbara Fröken Rosa, som är tillsammans med sin blivande matte här på bilden. Fröken Rosa kommer flytta till Stångby/Skåne.

Jag har hittat så fina familjer till alla 6 valparna och de kommer få ett helt underbart hundliv. Jag är glad och stolt.

Nu är frukosten uppätet och det är dags att ta tag i dagen. Stänga datorn, ta 3 djupa andetag och sen kör vi igång, pust. Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz



Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.