5-6 små valpar i magen.

Jag lyser lite med min frånvaro liksom solen gör denna tisdag. Även bloggmotivationen lyser med sin frånvaro och denna blogg kommer bli skriven enbart av mina fingrar, helt utan hjärnans inblandning (det känns som att den fortfarande ligger kvar i den sköna sängen).


Jag måste dock berätta att jag och Klinga var hos veterinären igår för att kolla så allt står rätt till med hennes dräktighet. Först vägdes hon och det konstaterades att hon gått ner ca 1,5 kg sen förra gången vilket var ganska exakt 1 år sedan. Kanske helt ok då hon haft en kull valpar sedan dess men jag blev ändå lite orolig då hon bör öka i vikt istället för gå ner i vikt. Dags att byta foder då hon inte gillar det hon fått hittills, ett foder från RC som man ska ge från första parningsdagen till dygn 42 i dräktigheten. Det har varit väldigt svårt att få i henne denna maten. Nu har vi gått över till RC medium starter vilket är ett foder alla våra dräktiga tikar gillar. Detta blandar jag upp med MUSH- bullar och i morse slukades hela skålen.



På ultraljudet kunde vi se 5-6 valpar men de låg väldigt tätt och var därmed svåra att räkna. Antingen har vi räknat rätt eller så kommer det några till. Det får vi se veckan efter midsommar då det är dags för småttingarna att komma till världen. Veterinären mätte också en valp och vi kunde konstatera att det nog tagit sig i slutet av parningen. Enligt första parning var Klinga på dygn 30 igår men enligt mått på valparna var hon runt dygn 25. Tror att valparna kommer födas i slutet av vecka 26. Spännande...

Bredbandet är som min hjärna, otroligt trögt och tråkigt. Det regnar ute vilket gör att det är fuktigt i marken= totalt värdelös hastighet. Bara att konstatera att det är ledningen till huset som är felet. Den ligger nergrävd och blev avgrävd och lagad för ett bra tag sedan. Fiber ska komma mot slutet av året så vi får väl stå ut med detta elende till dess. Alltså blir det inte längre blogg än så här denna regntunga tisdag. Avslutar med en liten film från i morse där 10 veckor gamla Chaos (flyttar nästa vecka) får dia på mamma och ha alla spenarna helt för sig själv.



Önskar dig en trevlig tisdag.

Kommentarer

Anonym sa…
Vår lillkille har det verkligen lyxigt��

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.