En helt vanlig tisdag.

Vaknade före ljuset denna tisdagsmorgon. Vi gick till sängs ganska tidigt igår kväll då vårt bredband är helt värdelöst för tillfället.

Vad säger ni om detta? Gjorde mätningen precis och som du förstår fungerar det inte att streama film o dyl. Det är vår/sommar och då finns det inte mycket att titta på på tv. Filmen vi försökte streama via Netflix visades 5 sek, laddades i 5 sek, visades 5 sek osv. Man blir arg, irriterad och sjukt frustrerad. Vi gav upp och kröp i säng istället. När jag vaknade runt 2.30 i natt kände jag mig helt utvilad och funderade faktiskt på att stiga upp. Istället låg jag där och vände och vred mig i 2,5 timme innan jag lyckades som om. Sov till 6.45, gav upp och slängde de lurviga över sängkanten.

Lurviga ja... de är verkligen lurviga. Mina ben alltså!

Hade shortspremiär igår och du milde som det såg ut. Benen är kritvita med lååååånga svarta hår. Inte hade jag tid att raka så de fick följa med på mina ärenden. Ikväll blir det motorsågen som åker fram :-)

Kollade Klinga och visst är hon dräktig! Idag såg jag att spenarna ändrat färg till den där klassiska rosa. Hon är inte heller sugen på någon mat nu på morgonen, hon som annars äter som en häst. Det blir alltså valpar här i huset på midsommardag eller några dagar framåt. Underbart <3

Blivande föräldrarna, Walter och Klinga <3
Du kan läsa mer om denna valpkullen på hemsidan. https://www.lightschapskennel.com/aktuellt/

Det står massor av trädgårdsarbete på mitt schema denna våren. Vi har fixat en massa pallkragar som vi odlar allt mellan himmel och jord i, även små valpar ;-)

De är så hjälpsamma så. Kollar så att allt står rätt till i pallkragarna och att allt som växer upp är ätligt. De gräver också gärna hålen som jag sen kan plantera i, vi är dock inte helt överens om platserna för planterna :-)

Ja, det börjar ta riktig form på framsidan. Det är snyggt bland odlingarna och vi har fått en välkomnande entré. Det växer så det knakar i växthuset och om det fortsätter i denna takten kan jag nog ha både blomster och grönsaksförsäljning till sommaren, eller så får vi bli vegetarianer hihi.


Det här fotot är en panoramabild som gör att du själv kan styra med din mobil var du vill titta. Funkar inte här så klicka på det lilla F uppe i höger hörn så kommer du till bilden på FB.


Den gula apparaten är en flismaskin och pryder i normala fall inte infarten :-)

Jag börjar som sagt bli supernöjd!

Det är som sagt tisdag och tisdag innebär jobbkväll. Det är valpkurs nr 2 i Tygelsjö som jag ska hålla i. Det har tillkommit några nya deltagare så nu är det ett härligt, lagom stort gäng att jobba med. Lille Chaos ska följa med och träna tillsammans med sin matte och lillmatte.

Det står också bad och kamning på dagens agenda. Det är Frigg och Daiki som ska få sig både ett bad och kamning då de ska ställas ut i Hässleholm i helgen.
Mamma Frigg (vit) med dottern Daiki.
 Ja det var min tisdag. Hur ser din ut?
Önskar dig en bra dag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.