Första sommardag.

Äntligen kom den - SOMMAREN! Som jag njöt igår när det var runt 25 grader varmt och strålande sol. Idag skiner åter solen men väderrapporten säger att vi ska få max 20 grader varmt, är bara 22 grader redan och klockan är bara 9. Tror vädergudarna spelar ett litet spratt med oss :-)

Liksom mitt hår denna morgon :-) Tog en dusch igår innan jag la mig och håret hann inte torka. Det här blev resultatet :-)

Idag är det lördag och jag har mycket att pyssla med denna lördag. Först ska jag städa av ovanvåningen vilket är i ett extremt stort behov. Det ska göras så fort som möjligt så jag snabbt kan få komma ut i min älskade trädgård. Där ute ska jag rensa ogräs så det står härliga till. Ska nog också plantera ut lite egenodlade blomplanter. D ska starta igång grillen för att köra en hel lammskinka på långgrill till kvällens middag. Härliga sommar.

Hundarna njuter för fulla drag och här kommer lite filmer från igår:



Började fredagsmorgonen med att lämna Heidieh på spa. Under tiden åkte jag och gjorde helgens matinköp. Hundarna tyckte jag varit världens bästa jägare då jag kom hem med vars en rå grisknorr. Det här var så gott så valparna var tvugna att morra under tiden som då mumsade i sig :-)

Heidieh blev riktigt fin. Stort tack till Annika på Arken Zoo i Eslöv som badade och kammade henne så här fin.
När husse kom hem hade han färska lammben med sig. Nu blev även han en godkänd jägare!



Mamma är snälla och delar med sig. Mormor ville helst ha benen för sig själva (som hon snott från valparna).



I morse följde gänget med husse på morgonpromenad. Duktiga valpar som kommer fint på inkallning...

Nä, nu måste jag få lite gjort. Önskar dig en trevlig lördag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.