Aktiv helg och liknar snart en tunna.

Det här med mitt bloggandet ligger lite på "latsidan" just nu. Problemet är att jag fått ett nytt och enormt stort intresse som upptar varje liten uns av fritiden i mitt liv. TRÄDGÅRDEN! skriver jag med stora bokstäver. Det ger mig sådan otroligt sinnesfrid när jag går där och pular bland mina blommor och blad.

När vi ändå är inne på trädgård så har det varit trädgård för hela slanten i helgen. Igår var vi på Malmö gardenshow i ösregnet. Vi och många andra trotsade vädret och avnjöt den ena trädgårdsdelen efter den andra. Folk handlade som tokar, jag handlade inget för jag är lite som hundarna... blir det för mycket stänger jag av och köplusten försvinner helt och hållet. Jag skulle köpa blommor mm men jag gick därifrån lika tomhänt som när jag kom dit. Det blev en riktigt billig runda.

Förslag på balkonger.

Gigantiska vallmo
Efter 2 blöta timmar åkte vi hem till vår egen underbara trädgård och våra väntande hundar. Regnet fortsatte ösa ner men runt 17-tiden klarnade det upp. Så fort sista regndroppen hade fallit var jag ute och vandrade runt bland mina gröder. Samtidigt beundrade jag en av vår stora stolthet, kaprifolen som står i en pytteliten kruka intill granen som den använder som klätterstöd.

Jag placerade kära maken intill för att man ska se hur stor den är. Vilken dag som helst så börjar den blomma och det blir en kaskad av färger <3

Men nog om trädgården nu... I lördags stod det hund på schemat. Det var en heldag på "Kalaset på Norra Fäladen" i Lund. En dag med massor av aktivitet för barn och familjer med kulturell mat och underhållning. Vi fanns på plats så att barnen kunde klappa hundar samt hundägare rådfråga om hundar, hundproblem mm.

Alla hundarna var med oss, även dräktiga Klinga. Kom det in andra hundar fick hon en undanskymd plats i buren under duken. Ingen stress här inte.

På promenad.

Hela gänget samlat. Fr vänster: Frigg, Daiki, Friggs dotter Bindi, Klinga och Stella.
Det var ett trött gäng när vi kom hem runt 17-tiden på lördagseftermiddagen.

Heidieh vilar under husses solstol.

En utslagen Daiki.
Idag är det måndag och dräktiga Klinga är på dygn 37. Hennes mage ökar i mått sakta men säkert. Du kan följa henne på hennes dräktighetsdagbok.


Vad har då hänt hittills i hennes mage? Det kan du bl a läsa via denna länken: http://linus-buffa.webs.com/fostretsutveckling.htm
Hon börjar se ut som en liten tunna, trots att måtten ökar i sakta fart.

Intresserad av en Klinga/Waltervalp? Hör av dig!!!

Nu väntar lite plock i köket och sen datorarbete innan det är dags för kvällens uppstart av ny valpkurs i Lund. Det finns platser över om du är intresserad. www.bonizashundskola.com

Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.