Allt som vanligt och 5 veckor idag.

Ja, då har den första semesterveckan av tre passerat. Vi har tillbringat 4 dagar hos dotter och Svärson i Fagersta men nu är vi åter i hemmet. De har nyligen blivit husägare och ville ha lite akut hjälp med olika saker som min kära make är bra på. Jag hängde med på ett litet bananskal :-)

Det var underbart att få träffa dottern och svärsonen och se deras fina hem. Bäst var dock att jag fick träffa min älskade India igen. Hon blev såå glad över att se oss.

India ger fd husse en stor kram.

Dottern Sabbe och India
 Det är ett riktigt fint hus de fått tag på, dock en massa renovering. Vi hjälpte dem att fixa till hallen med målning.
Dottern Sabina målar i "biblioteket".

Vardagsrummet som väntar på sin tur.

Stora hallen som nu fått nymålade listor, väggspeglar, tak och väggar.

Kompis Emilia i målartagen.
I onsdags avslutade vi vår vistelse hos dottern med en mysig kräftskiva tillsammans med svärsonens föräldrar, syster och sambo. Det var så trevligt. Vädret var fint så vi tillbringade lite tid utomhus på verandan.
Under tiden som vi var på målarturné var valparna, mamma Klinga och Daiki hos våra goda vänner Sofia och Tina. Här lämnade jag dem i mycket tryggt förvar då de själv är uppfödare och kan sin sak. Småttingarna fick bästa omvårdnad och har nu gått över kilot och är så pigga och glada.  Vi hämtade hem gänget på hemvägen och i skrivande stund ligger de nu och sover i sin myshörna efter att ha ätit frukost från både mamma och matfat.

Idag blir valparna hela 5 veckor gamla. Det är dags för avmaskning nr 2, vägning och fotografering. Deras sidor kommer uppdateras under eftermiddagen/morgondagen. https://www.lightschapskennel.com/tidigare-kullar/faik-kullen-2017/

Det finns fortfarande 2 hanar kvar att tinga - Geir och Brook. Hör av dig vid intresse!

Tiden springer på och idag har jag massor av jobb att göra då det snart är dags för kursstart (v 33) på Bonizas Hundskola. Många som står som reserver och måste få en kursplats mm.

Önskar dig en trevlig fredag. Kramiz

Kommentarer

Anki sa…
så fina valpar. Hade gärna tagit hand om en liten kille, men som det ser ut nu kan jag inte ge det en hund behöver. Det jag vet är att jag med nyfikenhet kommer följa denna blogg. Det är en hundras som jag blivit nyfiken på.

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.