Att göra-listan och dygn 17.

Som jag skrev i förra inlägget har jag känt mig väldigt stressad och knappt haft någon tid till att andas. Häromdagen köpte jag mig ett litet anteckningsblock. I detta blocket skrev jag ner allt som låg på min att göra-minneslista. Det blev en väldigt lång lista och jag fick nästan panik när jag såg hur rad efter rad fylldes i.
Jag plockade fram datorn och påbörjade första raden. Strök, tog nästa rad, strök osv. När tisdagen var slut hade jag strukit alla rader på första sidan. Allt med hög prioritet var avklarat! Jag kände ett härligt lugn i kroppen när jag åkte iväg till Tygelsjö för att hålla kursavslutning.

Instruktör Daniel lottar ut platserna till träningstävlingen i Rallylydnad.

Mycket att fylla i

Vår fina träningsgård i Tygelsjö

Instruktör Cicci fyller i sitt tävlingsformulär

Stafett för valpkursarna

Mer stafett

Valpkursdeltagarna tittar på träningstävling i Agility fortsättning

Lightschapsvalp med sina småttingar

Instruktör Daniel ska räkna ut resultatet efter rallytävlingen

Korvgrillning


Instruktör Sofia håller prisutdelning, agilitytävlingen


Jag fick present av kär kursdeltagare. Tusen tack <3

I onsdags plockade jag åter fram dator och blocket och började beta av sida 2 i blocket. Denna sida var inte lika välfylld. Framåt 14-tiden insåg jag att allt som var brådskande var avklarat och jag stängde ner datorn och tog lite ledig tid, vilket jag inte gjort på evigheter. Jag kunde plocka i huset med gott samvete utan en enda "måste-tanke" i huvudet. På kvällen skulle jag haft kurs men då det bara kom en deltagare (+ ägaren till gården där vi skulle hålla träning) valde jag att flytta den till en söndag fram i tiden istället. Synd att så många skulle missa en sån viktig träning. Jag kunde därmed bjuda på lite fika vid kvällens avslutning på valpkursen i Eslöv.
Även här blev det present, en gigantisk ostbricka med en flaska gott vin. Tusen tack <3


Försök till gruppbild.
Ikväll är det åter kurs, barn med hund samt valpkurs i Lund. Efter detta är det helg där ett besök i Ullared, valpköparbesök samt kören står på schemat.

Friggeligg är idag på dygn 17, dvs mitt i vecka 3. Illamåendet verkar ha gått över och hon äter åter igen med god aptit, 2 gånger om dagen.

Bild från igår där Friggs dotter Daiki vilar sitt huvud mot sin mammas dräktiga mage.
Vecka 1, 2 och 3 
Ungefär 8-9 dygn efter befruktningen finns i äggledaren en cellklump kallad morula innehållande 16 - 32 celler.
De första befruktade äggen inväntar de övriga, så när äggen vandrar ner genom äggledaren till livmodern, kommer alla att ha samma ålder.
Nedvandringen tar 10 -14 dygn.
Väl i livmodern fördelar de blivande fostren sig i livmodern och 17-21 dygn efter befruktning fäster de sig i livmoderväggen och en moderkaka utvecklas. Moderkakan går som ett bälte runt fostret.
Genom moderkakan tillför tiken de näringsämnen som fostret skall använda i den kommande utvecklingen.
Ja, så där ser det ut i Friggans mage just nu...

Nu är det dags att ta en liten promenad med hundarna innan det är dags att plocka fram lilla blocket igen för lite arbete. Önskar dig en trevlig torsdag.
Bästa vänner. Katten Gustaf och Heidieh.


Så här ser våra morgonpromenader ut.

Säger hejdå med en liten film på den blivande pappan Bluey och hans son, vilket är halvsyskon till våra väntade valpar. Tyvärr kan jag inte bädda in filmen utan måste hänvisa dig till FB;
https://www.facebook.com/saved/?cref=28

Kommentarer

Linda sa…
Smart drag, det där med att göra en "to do" lista.
Vilka fina hundar! Så härligt när de får springa och leka så fritt! Det är ju så hundar ska ha det :)

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.