En liten lögn.

Förlåt men jag har ljugit för dig! Det var inget födelsedagskalas jag och min kära D skulle på förra fredagen. Nä, vi skulle på kombinerad svensexa/möhippa för D:s bror och hans blivande fru, inget jag kunde säga ju.

Hade vi trevligt?
Absolut! Dock blev timmen lite väl sen men det är svårt att börja innan folk hunnit sluta på sina jobb.

Vi startade kvällen på dotter Saras jobb, Gåsebäcks Hunddagis i Helsingborg. Hon hade 1 hund kvar att lämna ut så vi väntade ut den stunden och tog sen taxi till Lazerdom i Helsingborg, där vi mötte upp resten av folket och det blivande brudparet.
"svärson" Tobbe och min kära D tar en fördrink på hunddagiset.
Blivande bruden Jasmine
Blivande brudgum Henrik med son Theo.
När vi svettats och skjutit klart vandrade vi vidare till restaurang Pinchos. Det var ett häftigt ställe. All dryck och mat beställdes via en app på mobilen. När det var klart att hämta plingade det till och var och en hämtade sin beställning. Allt består av smårätter. Rekommenderar verkligen att testa detta! Finns i de flesta städer i Sverige.

Så på lördag är det då dags för årets sista bröllop (om ingen överraskar i sista minut). En trevlig helg stundar då dotter Sabina och svärson Sebastian kommer hit från Fagersta på torsdag kväll och vi ska välkomna med god familjemiddag. En helg att se fram emot. Dock med lite sorg, samtidigt som glädje i hjärtat då vår fina India kommer tillbaka till Skåne. Hon kan ju inte bo kvar hos oss då hon fullständigt hatar valpar (kom plötsligt efter att hon varit världens bästa mamma till 3 underbara valpkullar). Hon ska nu flytta till en familj i Stehag som ligger ca 1 mil ifrån mig så jag har möjligheten att träffa henne då och då.

Och så avslutar vi med dräktiga Friggan. Hon mår som en prinsessa och hon växer så det knakar om magen. Hon har ökat 9 cm om magen och 8 cm i midjan.

Morgonpromenad. Frigg med resten av flocken i bakgrunden (Heidieh är inte hemma).
I morse åt hon som en häst, vilket känns väldigt bra.

Vecka 7
Under denna vecka växer kroppsbehåringen ut, och färgmarkeringen ska kunna ses.
Tassarna och trampdynorna är nu färdigbildade.
Fostret liknar nu den färdiga valpen, men kan inte överleva utanför livmodern.
Från denna tidpunkt är det egentligen bara storleken som ändras.
Förbeningen i benen är nu så långt framme, att man från dag 48 kan se fostren på röntgenbilder.
Det är nu för första gången i dräktigheten möjligt att se fosterrörelser.
Tikens buk är i de flesta fall tydligt förstorad, och mjölkproduktionen har börjat. 

Jag har ännu inte kunnat känna några rörelser men det lär jag kunna göra i slutet av veckan. Hu vad tiden går fort!!!

Nu ska det betalas lite räkningar och sen väntar det där gigantiska jobbet med att lägga in kommande kurser. Önskar dig en trevlig tisdag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.