Äntligen!

Ja, jag måste verkligen säga äntligen till om och mycket idag. Detta är en väldigt efterlängtad dag på många sätt och vis.

För det första är det fredag och jag har haft en otroligt stor längtan efter helg. Vet inte varför då kursveckan varit väldigt "enkel" med stadsträningar på schemat. Jag har bara längtat enormt mycket efter den här dagen och nu har den äntligen kommit. Det var med en härlig känsla jag gick till sängs igår kväll och jag har sovit som en stock ända till 7.30 då jag fick titta till valparna. När de åt gick jag åter och la mig och sov minsann ända till kl 10. Hur ska jag kunna somna ikväll?

Stadsträning ja. I måndags samlade jag alla "malmövalparna" för en stadsträningskväll runt centralstationen i Malmö. Vi började med en promenad där vi lärde in att gå fint i stadsmiljö. Vi tränade att gå bakom i olika trappor och vi passerade gallergolv, och en massa andra underlag. En kväll som är så nyttig och som jag sedan fått höra många positiva ord om från deltagarna. Du som inte var med, du missade verkligen något.



Igår kväll höll jag stadsträning i Lund för Lunds valpkurser samt Eslövs. Jag och Eslövsgänget tog tåget till Lund där vi mötte upp Lundagänget. Vi gick den vanliga rundan som innehåller balansträning, trappträning, underlag och mycket annat nyttigt. Säger samma här, du som missade denna missade en mycket viktig och nyttig träning, något jag fick höra när vi avslutade med passivitetsträningen inne på centralstationen.

Det har också stått nybörjaragility och Knatteagility på kursschemat. Det var i tisdags som jag arrangerade dessa aktiviteter för min Trix & Mix samt Fortsättning 1.




Så nu är arbetsveckan avklarad och helgen är på intågande. Äntligen!

Jag har också längtat efter denna dag eftersom valparna idag blir 2 veckor gamla. De har alla börjat öppna sina ögon och de går nu på sina 4 ben men det bästa är att jag äntligen kan avmaska dem. Jag tror de har mask då jag tycker att de är lite lösa i magen. Idag blir det därför vägning, avmaskning och fotografering. Förhoppningsvis får jag tid över för att lägga in bilderna på valparnas sidor.

bild från i morse.
Skulle sätta på de nya fina banden igår, men hann inte så det får bli idag samtidigt som jag fixar allt annat. En heldag i valplådan känns det som.

Ja, det är helg och jag har bestämt mig åt att ägna mig helt och hållet åt hundarna. Det ska kammas och det ska tränas. Jag känner mig så lugn och rofylld och ser fram emot 2 härliga dagar tillsammans med mina kära D. Vad ska du hitta på i helgen?

Önskar dig en trevlig fredag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.