Kanske som kejsarens nya kläder?

Tänk om det "bidde ingenting" av mitt nypåbörjade hantverk, som skulle bli så fint så. Om det nu skulle bli så, så vad gör det när det hjälper mig att sova om nätterna? Det är inte alltid saker och ting blir som man tänkt sig :-)


Det här är mitt nya hantverk. Så enkel att sticka sa hon i butiken. Det är enkelt, bara räta och aviga maskor samt ett och annat omslag samt vridet omslag. Hur man gjorde de här omslagen hade jag ingen aning om men tack vare Youtube löste det sig. Jag stickade för glatta livet igår och skickade stolt en bild till kära mor som stickar samma sjal. Titta vad långt jag har kommit och så fint det blir!


Får tillbaka en mycket konstig fråga.... men var är rutorna??? Rutor? det är ju ränder ser du väl? Jo, men beskrivningen säger att det ska vara rutor, sa hon och skickade en bild på sitt mästerverk.


Men???? Något fel är trasigt! Telefonen ringde och i andra änden av luren hade jag två storskrattande föräldrar. Mamma skrattade så hon knappt kunde prata... läser du inte beskrivningen? JO, det är ju just det jag har gjort... trodde jag. Tittade på beskrivningen och ser att jag helt missat den viktigaste raden :-) 10 räta, 10 aviga i 10 varv, därefter sticka avig på rät och rät på avig... jag har bara läst sticka rät på avig och avig på rät :-) Nu har jag i alla fall lärt mig sticka ränder 😀😀 och en och annan fyrkant. Jag får till dem men plötsligt är de borta igen :-) Jag tror inte jag blir någon stickmästarinna haha men det är bra sysselsättning framför tv-apparaten. Jag får bära min fina sjal när ingen ser.

Som jag tidigare skrev hjälper stickningen mig att sova om nätterna. Denna natten har varit magisk. Jag har sovit HELA natten, från ca 23 till kl 9 i morse utan att vara hos valparna en enda gång. De väckte mig en gång men allt lät ok så jag lät det vara. Kommer inte maten tillräckligt snabbt så måste man beklaga sig högljutt.



Var är du mamma? Kom hit och mata oss nuuuuuu! Jag är superhungrig. När mamma sen kommer till valparna blir det hela havet stormar.



Det tar någon minut för alla valparna att hitta sin spene. Sen tar det ytterligare några minuter tills mjölken rinner till och hela gänget kan ivrigt sörpla i sig. Då blir det äntligen tyst i bingen.

Idag ska det klippas klor  och jag ska byta deras halsband till de fina jag fick av mina norska vänner. Ikväll är det stadsträning i Lund och när jag kommer hem ska det stickas rutor :-)

Det finns fortfarande tikar och hanar att tinga! ifall du inte visste om det menar jag :-)

Frukosten är avklarad. Önskar dig en trevlig torsdag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.