Spännande fortsättning

Eller kanske mindre spännande. De här onda magarna har hållit mig vaken i stort sett hela natten fram till ca 6 i morse, då det äntligen lättade. Det är lille Lila och stora Gul som har magont och är väldigt lösa i magen. Antar att de har gaser då de drar ihop sig mycket när de försöker sova. Inte lätt att vara liten och ha ont i magen.
blåruta och lila
Jag har "bajsat" dvs masserat mage och rumpa med blöt bomullstuss så gaserna har kommit ut och jag har masserat magarna. Framåt morgonen blev det alltså lugnt i valplådan och jag fick några timmars sömn.

Nu tycker jag att det får vara nog med de här vanliga valpproblemet. Nu kan väl jag och Frigg få njuta av att vara mamma och kennelmamma med nöjda, belåtna och växande småttingar.
5 dygn
Ja, det finns väl inte så mycket mer att skriva om denna torsdagsmorgon, näst sista lediga dagen, så jag avslutar med att visa en fin nytagen bild av pappa Bluey.

Jag är inte alls avundsjuk på att de har snö i Norge...

Önskar dig en trevlig torsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.