Det slår aldrig fel!

Det är något märkligt med mina revben. Varje gång vi har valpar ska jag vara halvt handikappad. Så även denna gången.
För ca 2 månader sedan skadade jag mitt ena revben när jag gjorde en inkallningsövning på kurs. När jag skulle resa mig upp från sittande fick jag min mobiltelefon, som jag hade i bröstfickan, in i revbenet och smärta var ett faktum. Det har läkt ut men jag har fortfarande lite känning av det, bara lite. Ända till igår!

I fredags städade jag hela nedervåningen och igår var det övervåningens tur att få städat och julfint. Under tiden som jag skurade (verkligen skurade) köket fick valparna bo i hundrummet. Det var hur mysigt som helst tyckte dem.


Jag gick upp på övervåningen och började samla ihop kläder mm. Drog av sängkläder och tjoff!!!! Jag flög handlöst mot golvet när jag snubblade över mattan vid min säng. Jag slog i mitt revben i knäet som flög i golvet. Jag låg där på golvet och åmade mig säkert i en halvtimme. Jag hade såååå ont och jag har fortfarande så ont i revbenet och knäet.

Natten har inte varit nådig! Knäet värkte  och revbenet smärtade gruvligt när jag rörde mig minsta lilla. Trodde jag skulle gå åt när jag skulle resa mig upp ur sängen i morse. Varför varje gång vi har valpar??? Jag blir så förbannad på mig själv.

Som om detta inte var nog så välte jag ut ett helt glas superdyrt och fint rödvin (fått i julklapp) över mig själv när vi åt middag. Trött på mig själv?

Morgonen började i samma tecken med att jag tappar mackan, tappar ägg, sprutar ut majonäs på bordet när jag sitter och trycker på tuben (korken var inte på). Idag ska jag nog bara sitta rakt upp och ner på en stol och inte röra mig!

Nåja, det blir till att sticka klart sista gardinlängden samt fixa lite foto och vikter på valparnas hemsidor.




Just det, vi får valpbesök också...

Nu ska jag fixa köket innan jag sätter mig på min stol där jag ska sitta resten av dagen. Önskar dig en trevlig söndag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.