En ovanlig måndag.

Veckan går fort och helgen går ännu fortare. Denna helgen har jag helt tillbringat i hemmet med att städa och julpynta. Varje liten ledig minut har jag stickat på min nya julgardin, ja du läste rätt, stickat! Igår kväll fick jag ena gardinlängden klar och jag ska ta bild när den är färdig men halvvägs såg den ut så här...
Vi bor i ett gammalt korsvirkeshus (byggt på 1890-talet) med mycket små fönster. En sådan här "gammalmodig" gardin känns som att den är gjord för vårt kök. Det tog 1,5 dag att få klart en längd så jag räknar med att kunna pynta mina 2 köksfönster åtminstone till julafton :-) Kanterna blir riktigt fula och de måste jag göra något åt (tar gärna emot förslag på vad) men de får vara så denna julen och så får jag fixa till det inför nästa jul. Lite häftigt att ha fixat julköksgardinerna själv :-)

Idag är det som sagt måndag och du som följer min blogg vet att jag inte är någon storälskare av måndagar, men denna måndag har jag längtat så efter. Jag, min kära D, dotter och svärson, mor och far ska åka till Ikea för julbord ikväll. Innan det ska jag hämta valpvakten och sen kör jag och dottern dit för att gå runt bland alla julsaker mm. Som jag har längtat!!!


Men ännu är det ett par timmar kvar tills det är dags att ge sig iväg och dessa timmar ska jag fylla med att få ordning på hemmet, tvätta mängder med tvätt, bädda nytt i sängarna och göra det viktiga jag skulle gjort i fredags, väga valparna! De blev ju då hela 3 veckor och är nu små underbara individer som börjat äta mat på egen hand, springer runt i hela köket, skäller och viftar på de små svansarna.


Ännu söker 1 tik och 2 hanar ett hem att flytta till från den 5 januari. Det är bara att höra av sig vid intresse!

Avslutar dagens inlägg med en del filmer från helgen.


Viktigt att vänja valparna vid ljud. Här spelas det julmusik samtidigt som dammsugaren kör runt bland valparna.


Valparna har som sagt börjat äta mat på egen hand. Dock är det lite si och så med bordsskicket :-)


Filmen är från i fredags och fram till idag har det hänt mycket i deras utveckling. De går mycket stadigare på benen, de skäller och viftar på svansarna och har börjat leka med varandra.



Nu är frukusten klar. Dags att ta tag i dagen. Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.