Lite småtokiga hjärtan.

Du milde vilken fart det kan vara i de här valparna. De far runt som små skottspolingar dagarna långa. Gå står inte längre på listan över sätt att röra sig, man ska springa till allt.



De älskar att vara utomhus och helst skulle de vilja att dörren stod på vid glänt så de kunde gå ut och in som de ville men de har lärt sig en signal för att dörren ska öppnas. Vill man ut slår man med tassen på en hasp som sitter nedtill vid dörrkarmen. Ut vill man om man är bajsnödig! Det gäller att jag reagerar snabbt, vilket jag antagligen gjort eftersom jag fått ett inlärt beteende hos hela gänget.  Så ja, är de endast i köket är det inte några korvar som behövs plockas upp men är de i hela huset blir det en liten hög här och där då man inte hinner till dörren när det trycker på.

De är helt galna i sitt bollhav, eller det som är ett bollhav ett par minuter efter att jag städat upp alla utspridda bollar och leksaker.



Ett par gånger om dagen går jag runt och samlar upp alla bollarna. När lådan är full är det superkul att bara dyka ner så bollarna far ut i hela köket.

Skorna på skohyllan är superroliga att rulla runt bland. Att skälla på varandra på vars en sida om nedersta trappsteget i trappen är en annan rolig lek liksom att brottas och bita i varandra.



De har lärt sig vem som hör till familjen och igår kväll när jag kom hem efter en kurs kom hela valpgänget med svansar viftande som små helikoptervingar. Alla skulle upp i min famn för att hälsa matte välkommen hem. En underbar känsla.

Men det finns en och annan stund av vila om dagen. Då sover de gärna tätt tillsammans.

Ebban Grebban Grön och brorsan Jamie har hittat en skön kudde att ta förmiddagsluren på.
Denna kullen är inte som andra kullar när det gäller nattsömnen. Jag hör inte ett ljud ifrån dem om natten och de sover tysta fram till ca 9 på morgonen. Andra valpar brukar köra igång dagen så fort solen går upp så vi brukar få täcka fönstret till hundrummet. De här bryr sig inte om när solen går upp, de går efter klockan :-) Måste säga att jag tycker det är riktig tskönt :-)

Då var det torsdag och vi närmar oss nyårsafton och ny festlighet med stormsteg. Idag står det kamning av hundar på hela dagens schema. Nu är jag hyfsat bra i min axel och jag kan äntligen ta tag i det som varit i behöv ett bra tag. Först ska jag dock ha besök av lilla Iris familj.

Önskar dig en trevlig torsdag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.