Raska fotsteg

Ja nu går det fort, i racerfart! Benen pinnar på för allt vad de är värda. Det är mindre än en vecka kvar till julafton, den dagen då man ska ha fixat så mycket.
Man ska hinna med att träffa nära och kära. Man ska hinna med att fixa all maten till julbordet. Man ska hinna med att ordna med julklappar och slå in i fina paket. Sen ska man också hitta de redan inköpta julklapparna, klapparna som jag tydligen har gömt undan på en mycket bra plats då jag är oförmögen att hitta dem :-( Hundarna ska få sitt vanliga julbad och kamning så de är rena och fina när tomten kommer. Ja så är tanken i alla fall... Jag lär väl som vanligt inte hinna med hälften.

Jag har varit urusel på att ta bilder på denna valpkullen men allt hänger på mitt skadade revben. Jag har bara precis orkat göra det som är ett absolut måste. Att skura upp kissfläckar är nog så smärtsamt och har tagit enormt mycket energi. Att ligga på golvet och ta bilder, det har jag bara kunnat glömma. När jag har valpar brukar kameran gå varm och jag ägnar stor del av dagarna åt att redigera, blogga och lägga in bilder men inte denna gången. Jag har stort intresse av att sitta vid datorn, men inte de senaste veckorna då jag haft så ont, jag har inte orkat.

Idag känns det dock mycket bättre, tack och lov! I eftermiddag får jag besök och då ska kameran gå varm så förhoppningsvis kan det komma lite bilder i morgon. Då får jag hjälp att hålla valparna och jag slipper kräla runt på golvet.

Det är som sagt mycket bättre med mitt revben idag men jag är trött, mycket trött. Jag hade för flera månader sedan bjudit in mina kollegor på hundskolan för lite julfirande som igår. Vi träffades kl 14 och åt av mitt hemlagade julbord (blandat med inköpt mat), spelade julklappsspelet samt badade lite bubbel. Det var en trevlig dag och här kommer lite bilder.






Heidieh satt snällt och väntade på oss


Valpmys

Fotografering - bilder kommer så fort jag fått dem.
Nu ska jag plocka undan min frukost och plocka undan efter gårdagen. Tvättmaskinen ska matas, liksom torktumlaren. Under tiden som dessa jobbar ska jag göra färdigt valparnas hemsidor (fick veta att jag inte skrivit in vikten på alla, ska absolut åtgärdas!) Ja, dagen är fullt planerad. Hur ser din dag ut?

Avslutar med 2 bilder på våra vuxna hundar.
Vid vårt frukostbord.

Mor och dotter - Heidieh med dottern Stella, poserar.

Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.