Franska veckan i sommartid.

För någon månad sedan reste sonen A med sin franskaklass till Frankrike för ett besök i Paris. Han bodde hos en familj och under denna veckan har sonen i denna familjen bott här hos oss. Den franska klassen läser engelska och besöker då oss för att träna sin engelska, liksom våra franskaelever skulle träna sin franska.

Det är otroligt att denna möjlighet finns, tycker jag. Pengar till resa mm är insamlat från sponsorer samt olika EU-bidrag. Jag har själv jobbat med ett sådant här projekt så jag vet hur mycket jobb det är att få det till att fungera. Sänder ett stort tack till Källebergsskolan som ger våra elever denna möjligheten.

I morgon åker "vår" fransman tillbaka hem och det kommer bli lite tomt här i huset. Armarna kommer nu få ta lite vila då det är mycket viftande hit och dit i mina förklaringar när jag försöker kommunicera med honom :-) men allt går om man bara vill.

Det är sommar, ja verkligen sommar! 10 dagar framåt kommer det fortfarande vara sommar och jag njuter fulla drag. Jag älskar sommaren och värmen, hundarna känner detsamma. Många kan tycka att de måste bli otroligt varma i sin långa, tjocka päls men nä, de är knappt flåsiga om dagarna. Ska man klippa sommarpäls? Absolut inte om man läser bilden nedan...

Nä, här behåller vi den långa härliga pälsen, dock kammas det en gång extra för att hålla pälsen luftig.

Igår var det födelsedag på kenneln. Det var våra fina Aklejor som fyllde hela 4 år. Det kom in lite bilder och jag har bett om fler...



En dag gamla små A´valpar.

Fina LS A´Osckar (gossen rosa)

Fina LS A´Freia
Ja, det var 2 av den fina kullen.

Frukosten är avklarad och nu väntar lite datorjobb med hundskolan. Lite kurser som ska slås ihop och justeras mm. Önskar dig en trevlig torsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.