Visst väntar vi valpar.

Trodde det skulle bli en del konflikter för min del igår i och med blogginlägget men se, jag fick bara positiva kommentarer. Märkligt. Kära D sa att jag har skrivit en artikel som bör publiceras i tidningar :-) ett gott betyg tycker jag, hihi.

Det var en spännande eftermiddag igår. Jag och Stella skulle vara hos veterinären kl 15.20 för att bekräfta hennes dräktighet. Jodå, visst visste jag innan att hon var dräktig då hon visar alla tecken men jag känner att jag alltid vill vara helt säker.

Vi fick vänta en stund i väntrummet och som vanligt var Stella lugnet själv. Hundar skällde på henne men hon bara ignorerade dem, förutom en hane på 2-3 år, en stor blandis, som var extremt stressad.  Den fick då inte komma nära henne. Det mullrade långt ner i strupen.

Vi kom in och ultraljudet gjordes. Vi såg det vanliga, 5-6 valpar i magen men erfarenheter säger att det nästan aldrig stämmer. Det blir en överraskning när det väl blir dags för de att komma till världen, runt 20 juni.





Stella var så duktig och veterinären tog sig verkligen tid till att förklara och undersöka noggrant.

Fick också mycket beröm av veterinären för att jag herpesvaccinering. Mycket seriöst tyckte hon. 

Nu ska jag köra sonen A och fransmannen till Skånes Djurpark.
Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.