Utökad familj.

Äntligen är det över!
Det var en låååång dag, eftermiddag, kväll och framför allt natt. Redan på morgonen visste jag att det skulle bli valpar igår så hela dagen gick vi och väntade på att det skulle sätta igång. Stella var lugn och fridfull men vägrade totalt att äta någon mat. När jag skulle mäta magen kom hon och ställde sig med hängande svans, en svans som alltid annars viftar glatt vid detta moment. Jag erbjöd en skinkbit men den ratade hon. Det var absolut på gång.

Klockan 17.30 kom första värken. Vi flyttade upp i valplådan. Klockan 17.42 kom första valpen samtidigt som valp nr 2. Har aldrig varit med om detta tidigare. Stella var så lugn och sansad. Det hela flöt på fram till kl 00.48. Sen var väntan evig och både jag och Stella var fruktansvärt trötta.
Klockan 03.24 började hon åter krysta. Ett litet tag efter gick fostervattnet och det var riktigt grönfärgat, oron blev stor.
Klockan 05.00 såg lilleman dagens ljus, kullens minsting. Han hade en jobbig väg ut och chippade efter andan ett bra tag. Han är trött och svag så vi får se hur framtiden ser ut. Jag kämpar allt vad jag kan och jag hoppas han är full av livslust. Nu verkar han lite piggare så jag har stora förhoppning.

Hur är då kullfördelningen?

TIKAR: 3
HANAR: 8


  • 17.42: Hane, blåsvart, 232 g
  • 17.42: Tik, blåsvart, 281 g
  • 18.40: Hane, blåsvart, 212 g
  • 19.12: Tik, svart, 221 g
  • 19.57: Hane, svart med lite blå, 210 g
  • 21.12: Tik, blåsvart, 221 g
  • 21.16: Hane, Svart med lite blå, 241 g
  • 22.40: Hane, svartblå, 236 g
  • 23.15: Hane, svartblå, 264 g
  • 00.48: Hane, svart, 240 g
  • 05.00: Hane, svart, 209 g

Ja, minsann. Det blev 11 stycken små juveler som kom till världen söndagen den 17 juni 2018.

Är du intresserad av en utav dessa fina "Filosofer" (ja de kommer döpas efter filosofer pga sina lugna och fina föräldrar) så hör av dig. Det finns både tikar och hanar att tinga.

Här kommer lite av alla bilder vi tog under valpningen.














Nu kallar valparna! Önskar dig en trevlig måndag.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.