En ledig lördag gör man vadå?

Det är lördag och jag vet inte riktigt hur en ledig lördag känns. Ända sedan jag började mitt jobb i butiken har jag jobbat lördagar kl 10-16.15, idag är jag ledig. Vad gör man en ledig lördag? Hur lägger man upp planerna för en ledig lördag?


Aha, det är så en ledig lördag ska se ut? Tja, varför inte.... Min lediga lördag började med en sovmorgon, frukost med min goda norska vänninna innan hon for vidare mot Tyskland för att para sin Lightschaps Lady med en vacker hane. I ett huj röjde jag köket innan jag tog emot en ny valpköparfamilj som var helt underbar.


Hoppas att en fin Frigg och Challevalp kan få hamna hos dem i Lund fram emot sportlovet. Barnen satt på golvet och kelade med mina hundar som jag tror var i himmelriket. Vi vuxna gick igenom ett ägarskap av rasen samt en massa tips och trix. Först en aktiv hundpromenad sen fika och mys i köket. Familjen fick känna på det mesta av våra härliga hundar.

Familjen har åkt hem och jag har intagit lite lunch bestående av köttbullar och makaroner. Guben har ännu inte kommit hem från sitt jobb så nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra med resten av denna lediga lördag.

Ska jag ta en helt ledig lördag och köra lite strumpstickning? Ska jag putsa fönsterna i vardagsrummet? Ska jag vika tvättad tvätt samt starta nya maskiner? Hmmm svårt att bestämma hur min kanske enda ledig lördag för resten av året ska se ut...



Oavsett vad jag gör å önskar dig en trevlig lördag. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.