Evigheter sedan sist!

Det var då inte igår som jag bloggade. Har inte blivit så mycket tid för detta sedan jag började på mitt nya skede i livet, butiksanställd på Matboden i Stehag. Nu är det dags att berätta lite om vad som hänt här i vårt hundliv de senaste månaderna.

Just det, vi har ju haft den årliga kennelträffen. Denna hölls i lördags (22/8) och här ser du gänget som deltog. Jag hoppas att alla våra valpköpare hade koll på informationen och inte missade att vi håller denna träff varje år, eftermiddag samma dag som det är den stora Dog show i Eslöv. Denna träff är alltså redan planerad för 2019 och datum blir då söndag 22 september kl 15.00 hemma hos oss. Tidigare på dagen tillbringar vi på utställningen tillsammans där jag då hoppas att många Lightschappare ställer ut tillsammans.

Jag och Angela (ägare till Lakriz som är pappa till vår Filosofkull) tillbringade hela förmiddagen och fram till eftermiddagen på utställningen, där det var blåsigt värre. Solen varvades med störtregn och stormvindar. Jag frös som en tok...

Det gick så bra för Angela och hennes fina hundar att vi blev tvugna att stanna till finalen. Lille Nelzon, son till Lakriz och halvbror till våra Filosofer, gick och blev BIR valp. Det hela slutade med att han blev 2:a i gruppfinalen. Vilken kille!!!
Nelzon BIR

En stolt matte med Nelzon

Nelzon och matte, grupp 2:a valp.
Det gick också bra för pappa Lakriz men inte riktigt lika bra som för sonen.
Oliver Lakriz, Excelent med placering.... oj, jag minns inte....
Själv ställde jag inte ut någon hund i år men som min följeslagare hade jag fina Frigg (mamma till vår kommande kull). Hon är coolheten själv, märkte knappt att jag hade någon hund med mig.

Fina goa "Friggan".
Ja det var den härliga kennelträffdagen och jag hoppas att vi blir dubbelt så många nästa år. Skriv redan nu in datum i kalendern! Söndag 22/9-2019 kl 15.00-18.00.

Vi har också hunnit planera in en ny valpkull. Det är vår vita fina skönhet Frigg - Bidibianka´s Friggi, som är den tilltänkta mamman. Om hon följer sin löpcykel bör hon börja löpa nu i oktober och då blir det en färd till Norge och vackra, helt underbara Challe. - Glimtjärn´s Aalt .


Challe (ljus) med pappa Bluey.


Vad jag ser fram emot denna helt underbara kombinationen! Ska bli spännande att se vilka färger de här 2 lämnar ifrån sig.  Läs mer... Hur valparnas temperament kommer bli har jag redan helt klart för mig... helt undbara individer med temperament som passar alla som önskar en riktigt gosig nallebjörn. Dessutom kommer både Frigg och Challe allergentestas för att vi ska få en liten bild hur allargenhalterna i deras valpkull ev. kommer kunna se ut. Kullen kommer också allregentestas när de är 6 veckor gamla. Spännande tid ligger framför våra fötter <3

Denna veckan har varit en mycket speciell vecka. Vårt äldsta barn är 29 år gammal och fram till i söndags har vi aldrig varit inlagda på barnsjukhuset. I söndags blev jag och 15-åriga sonen Adam inlagd på barnsjukhuset och natten till måndag opererades hans mycket fula blindtarm bort. Nu är vi åter hemma och idag mår han ganska bra.
Tiden går och nu hinner jag inte skriva mer. Tog en härlig morgonpromenad med hundarna och satte mig sen vid datorn och bloggade samtidigt som jag åt frukosten. Nu är tiden knapp och det är dags att få lite ordning i huset innan jag åker iväg för att jobba.



Nu hoppas jag att det inte dröjer lika länge innan jag får till ett nytt blogginlägg. Önskar dig en trevlig torsdag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.