Bullar i ugnen.

Du milde vad dagarna springer iväg. Såg när jag tryckte på "skapa nytt inlägg" att det var ca 1 1/2 månad sedan jag skrev förra inlägget i bloggen. Det är ca 6 veckor sedan och mycket har hänt sedan dess.

Den största händelsen står den här tjejen för, Bidibianka´s Friggi - FRIGG. Under vecka 41 var hon, jag och D på besök hos vår kära vän i Norge. Anledningen till resan var att Frigg var i höglöp och det var dags för en parning. Det hela gick väldigt segt men efter mycket övertalning från Frigg fick vi till 2 fina parningar och jag tror de satte det på helt rätt tid.

Finns det nu valpar i magen? Ja, vad mitt ganska vana öga kan se så visar hon alla tecken på att vara dräktig. På måndag ska jag försöka få till en ultraljudstid så jag kan få det helt bekräftat.

Vi vet alltså hur vi ska tillbringa den kommande julen. Valparna kommer födas runt 11 december så de är inte så gamla när tomten kommer på besök. Det blir en lugn jul här hemma på Ljushem tillsammans med föräldrarna, sonen och förhoppningsvis ena dottern (andra dottern bor långt iväg och ska i år fira med sina svärföräldrar).

Sen kommer nyår och januari. I mitten av februari blir det dags för denna kommande underbara valpkull att flytta till sina egna hem. Ja, jag vet att det kommer bli helt underbara individer. Vackra och med helt ljuvligt temperament. Färgerna? Ja, det lär vi få se när de kommer till världen, dock spelar färgen mindre roll tycker jag. Några spännande månader ligger framför våra fötter.

Det har varit ett par milda dimmiga dagar här hos oss i Skåne. Igår packade jag in D och hundarna i bilen så for vi till skogen. Kameran följde med och det blev ett par härliga bilder. Hundarna var lyckliga, vi var lyckliga. En riktigt härlig torsdagseftermiddag.

Fina lilla Klinga

Husse med vårt fina följsamma hundgäng.

Frigg poserar

Frigg håller sig på torr mark




Frigg och Heidie på älskade stenen

Frigg passar på att ge husse en puss
Vilka färger man får på sina foto nu. Fin natur och vackra hundar. Kan livet bli bättre?

Nu ska jag hoppa in i duschen. Det är fredag kväll och D jobbar. Jag har varit ledig idag så hemmet är städat och rent. I min älskade Crockpot puttrar en Oxsvansragu som ska serveras med kokt potatis. Kanske inte riktig fredagmiddag men jag blev så sugen när jag hittade dem i butiken. I morgon står jobb i butiken på mitt schema, vilket är en av anledningarna till min frånvaro på bloggen. Den andra anledningen är minskad skrivarlust pga galna avundsjuka människor, men det tar vi en annan dag.

Fredagsmiddagen
Önskar dig en trevlig fredagskväll. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.