Den växande magen.

Hjälp! Tiden går så fort, jag hinner inte med! Idag är dräktiga Frigg på dygn 53, dvs det är bara 10 dagar kvar till det dygn som brukar räknas som sista dräktighetsdygnet. 10 dagar!!!





Frigg mår toppen. Hon äter med god aptit vilket hon inte gjort vid tidigare dräktigheter, dock passade inte färskfoder i morse. När jag är klar ska hon få torrfoder med leverpastej i för det gick ner i går kväll.

Jag har mätt henne om magen och hon är inte alls i närheten av de mått hon haft vid tidigare dräktighet. Hon ligger flera cm under. Färre valpar eller mindre valpar i magen? Ja, det får vi se när de bestämmer sig för att komma till världen.

Dygn 53:
mage: 73 cm
midja: 67 cm

På måndag är det dags att beställa tid för Herpesvaccin nr 2 av 2. Avslutar dagens rapport med en bild på det vackra föräldraparet samt lite bilder på resten av hundgänget från början av veckan när vi hade lyckan att få ha sol och minusgrader. Idag är det bara grått, mulet och flera plusgrader, blä...

De blivande föräldrarna.
Och här kommer lite pigga och glada bilder från vårt härliga hundgäng på morgonpromenaden.








Önskar dig en trevlig lördag. Själv ska jag kurera min förkylning.

Kommentarer

Annika Westerberg sa…
Hej! De blivande föräldrarna är fantastiskt fina. Övriga är också så fina. 10 dagar kvar, nedräkningen har börjat. Håller tummarna. Anniks W

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.